Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig bass i Rockford Fosgate-anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlig bass i Rockford Fosgate-anlegg

    Heisann. Kobla opp ett anlegg idag bestående av:
    Rockford Fosgate 24002
    Rockford Fosgate T112D4 Power Stage 1
    Stinger 1200W kabel kit, tror det er 21mm2 strømkabel
    Spiller som jeg hadde ifra før: Sony Xplod etterlanna spiller, tror den heter CDX-GT630UI.
    Jeg syns jeg får alt for dårlig lyd iforhold til hva elementa burde klare, veldig lite trykk. Kassa er vendt framover ettersom jeg har armelener bake.
    noen som har tips? Er større forsterker vits? Eller burde jeg prøve å koble på en annen måte? Her er ett bilde av koblingen:
    https://gyazo.com/67c4c66195804219f74a5a855c5c277d
    https://gyazo.com/98d3fd668252e49357923ed35443c5e4

    Si ifra om dere ønsker mere informasjon av no slags, setter pris på svar
    #Ole
    Mercedes W124
    Rockford Fosgate 24002 amp nr 1
    2x12 Rockford Fosgate T112D4 Power Stage 1

  • #2
    Prøv å snu kassa Er den lukket?
    De bilene er litt vanskelig, jeg bruker å nevne bandpass men har enda ikke sett det bli gjort. Virker som de fleste ikke vil gjøre jobben som kreves

    Comment


    • #3
      Bandpass er ikke aktuelt på den bilen
      Den er portet, 2 små porter på hver sin side over magneten til subben om du skjønner.
      Skal prøve å snu kassa, men har fått ett nytt problem, uansett hvordan jeg kobler vil bare ett element spille omgangen. Merkelige greier
      #Ole
      Mercedes W124
      Rockford Fosgate 24002 amp nr 1
      2x12 Rockford Fosgate T112D4 Power Stage 1

      Comment


      • #4
        Da er det koblet feil

        Det som vanligvis spiller høyest er med sub og port pekende bakover i sedan, man får utnytten bilens akkustiske egenskaper bedre da om man kan si det slik Finnes selvfølgelig unntak. Men demp da bagasjelokk og skilt så mye som mulig!

        Hvordan er kassa ellers? God kasse er minst like viktig som bra subber og forsterker.

        Comment

        Working...
        X