Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen SPL 1800c1 går i Protection

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gladen SPL 1800c1 går i Protection

    God kveld folkens! Kjørte hjem fra jobb i dag, og merket plutselig at forsterkeren går i protection mode ved pådrag på volum. Oppsettet mitt har spilt rent og pent i nesten 2 år, så rart at dette skulle skje nå. Tviler veldig på jordingsfeil. Har hentet jord fra setebeltebolten i bagasjerommet. Lakken er slipt helt ned, og kabelen sitter veldig godt både på bolten og i forsterkeren. Har brukt 25mm2. Har sett på de 4 30A sikringene på forsterkeren. Alle disse er også hele. Tok også en kjapp titt på tilkoplingene til elementene. Så heller ingen feil her.

    Har hatt lignende problemer før, men da gikk amp i protection så fort jeg startet bilen. Da var det laderegulatoren på dynamoen som var gåen. Kan virke som om dette har skjedd igjen? Får ikke tilgang på måleinstrumenter før i morgen heller, så er stuck med bare teorier om hva det kan være for øyeblikket. Noen som har noen forslag? Takker for all hjelp!

    Problemet er løst. Viste seg at begge elementene har fått seg en skikkelig karamell. Hadde 0.5ohm da jeg tok ut begge elementene fra kassa. Luktet brent coil lang vei. DY9162 elementene spilte sitt siste slag da det kom røyk og fylte hele kassa. Jaja. De elementene har holdt i 2 gode år, så jeg klager ikke!
    Last edited by Mac Audio; 07-06-2015, 11:43.
    Ingen basskasse for øyeblikket :\
    Gladen SPL 1800c1 monoblokk
    Gladen M-Line høyttalere
    Gladen M-Line tweeters
Working...
X