Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jording og konsensator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jording og konsensator?

    Har planer om å lage opp litt fordeling i reservehjulsbrønnen, dette da jeg skal ha en forsterker der til høytalerene i dørene, og så hurtigkoblinger opp til kassa med resten komplett på der, så den kan taes ut ved behov.

    Planen er da å også ha en kondensator på dette, før fordelingsblokker. Skal prøve å legge ut bilde av hvordan dette er tenkt.

    Spørsmålet da er, kan jeg dra jordinga videre fra kondensatoren til fordelingsblokka for jordinga som det blir gjort med plussen, el må dette legges opp separat? Mengden strøm som kjøres på jordinga vil jo bli det samme som for plussen.

    Last edited by Razorback; 10-11-2014, 22:02.

  • #2
    Anybody...?

    Comment


    • #3
      Jeg mener å huske at jeg hadde egen jording på kondisen dengang jeg hadde det ja. Begynner å bli noen år siden. Den/de skal vel plasseres nærmest forsterkeren som trekker mest strøm om jeg ikke husker fullstendig feil.
      never enough!

      Comment


      • #4
        Hmm, jeg ser jo at det vil medføre vanskelighet med hvordan ting er lagt opp her da....



        Her er det merket på hva de ekstra uttakene skal gå til, og der vil nok monoblokka til subben være den mest sultne, selv om jeg nok tror Hifonicsen nok også får kjørt seg bra med Decadene på....

        Vil det være noe å vinne på å ha den koblet opp på 4 gaugen nærmest forsterkeren, da jordinga alikevel må gå gjennom jordingsfordeleren, pluss og jord som går opp fra denne tegningen skal føres gjennom hurtigkontakter så det kan være mulig å ta ut kasse ved behov.

        Comment

        Working...
        X