Announcement

Collapse
No announcement yet.

mindre bass etter montering av dsp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mindre bass etter montering av dsp.

    Monterte en helt ny Bit Ten D på fredag, og opplevde et resultat i mindre bass. Alt er likt som før, bare nå er det dsp mellom spiller og forsterkere.
    selv med +12db boost i EQ på alle frekvensene som subben spiller + fullt volum på subutgangen på dsp, så er det for lite i forhold til før.

    Noen som er kloke på dette?
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Re-justert gain på forsterker etter du monterte dsp?

    Comment


    • #3
      Nei. Men bruker remoten til forsterkeren, og gain er på ca 70% på forsterker. Så det er ikke det som er galt.
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

      Comment


      • #4
        Og det er en gain/Level remote, og ikke en boost sak?
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Delefrekvens/steilhet er likt og eller?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Ja, lowpass på 80hz.
            Remoten er nok level, da jeg ikke bruker bass boost. Den står på 0 på forsterkeren.
            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Larsi View Post
              Ja, lowpass på 80hz.
              Remoten er nok level, da jeg ikke bruker bass boost. Den står på 0 på forsterkeren.
              Mente ikke noe med det, men det åpenbare må alltid utelukkes.

              Er det noen skjulte innstillinger på spiller eller dsp som kan gi probleme?
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Aner ikke. Hadde null bass til og begynne med, men fant ut at 40hz sto lavt nede på spilleren, så satte den opp på 0 i spillerens eq.
                Det KAN være en skjult innstilling jeg ikke finner i dsp. Men har sjekket over alt i programmet.
                Eneste jeg kan tenke meg er at tidligere har jeg jo hatt egen sub utgang fra spilleren. Men nå bruker jeg bare front left & right ut til dsp. Noe som sikkert gjør at utsignalet kan være f.eks 4v fordelt på alt. I motsetning til før som sikkert var 4v på både front og sub utgang??
                skal uansett fjerne spilleren og kjøre lyd rett fra ipad til dsp, men er irriterende. Pluss at problemet kan fortsett være der senere.

                Skal ha bluetooth signal fra ipad til en receiver, og fra receiveren skal det optisk signal til dsp. Håper alt er komt i posten til helga.
                It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                Comment


                • #9
                  Kan ikke være noe så enkelt som highpass filter på spilleren da?

                  Comment


                  • #10
                    Oh my god... DET skal sjekkes opp i! Jeg VET at highpass står på 125hz.. men det spiller bass likevel. Men det er godt mulig at det er det som gjør at bassen dempes! Alt av bass står på fullt i dsp.. så det er stooor kjangs for at det er highpass -_- burde tenkt på det, men det enkle er ofte lettest å glemme.
                    Er hjemme fra jobb på fredag antagligvis, så får ikke prøvd før den tid :/
                    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                    Comment


                    • #11
                      Ja, jeg nullstiller alltid spilleren hver gang jeg bytter ut / legger til noe

                      Håper det er dette for da er det en lett løsning
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment

                      Working...
                      X