Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood Ksc-wa100 - Fersking som er sykt usikker på pinout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood Ksc-wa100 - Fersking som er sykt usikker på pinout

    Tittelen sier det meste. Jeg har kjøpt en aktiv sub brukt uten at jeg fikk testet den, noe som sikkert er idiotisk av godtroende fersking. Jeg la enkelt opp RCA-kabler fra headunit til bagasjerommet (der subben skal sitte) men ble ekstremt usikker da jeg skulle koble til +12v og jord. +12v og jord er nemlig festet på motsatt side av kontaktpluggen sammenliknet med instuksjonsboken, bilder og diagrammer jeg har funnet på nett (google "wsc wa100 wiring").

    Så da lurer jeg på følgende:
    Hvordan kan jeg teste om pluggen er korrekt ifht. pinout? Er det trygt å sende 12v igjennom høynivå-kontaktene?

    Setter pris på svar (konstruktiv mobbing også)!

  • #2
    Jeg er litt usikker på om den kan kobles direkte til spiller. men iflg koblingskjemaet so kan den enten kobles med rca dra forsterker eller equaliser. jeg antar da at rca fra spiller går greit.
    positiv kobles til stikk ytterst til venstre og jord nest ytterst til venstre
    The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

    Comment


    • #3
      Skrudde av baksiden av kassa, der forsterkeren sitter for å dobbeltsjekke pinouten for +12v og jording FØR jeg forsøkte å koble opp, i frykt for å steke både PCB osv. La da merke til at kretsen til jording var korrodert på kretskort. Pinouten tidligere eier var feil, så jeg fikk da svar på det. Får vel bygge om med separat forsterker da.

      Case closed

      Comment

      Working...
      X