Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundstream Subwoofer 12" merkelig lyd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soundstream Subwoofer 12" merkelig lyd

    Hei

    Er veldig ny på forumet og anlegg for den slag skyld!

    Så jeg kjøpte nylig ny en forsterker og enn sub, forsterker er en Pioneer GM-D8601 bilforsterker monoblock 1600watt og subben er en Soundstream Tarantuela 12" 900w RMS.
    Spilleren i bilen er en Pioneer AVH-x3600DAB.

    Så da jeg kjøpte den hørtes den helt fin ut og alt var bra da vi hørte den i bagasjerommet på selgeren sin bil.
    Var meget forsiktig og 100% subben har aldri blitt rørt da jeg flyttet den over i bil.
    Så ingenting der.
    Da vi monterte opp fra starten av i min var det en rar lyd.
    Min kompis som har montert 100 ganger før hørte og det, og gjorde nokka testa på den den subben for og være sikker den ikke var blåst og det er den ikke.
    MASSEVIS av krutt i subben, høres fin og rask ut bortsett fra denne ulyden som ikke er med ekstremt litt lyd, men med engang du skrur opp litt bass kommer den. En merkeli skrapelyd/slålyd. Som om noe er løst, eller som om noe slamrer mot noe eller skramler mot noe.

    Lyden er borte ved høy bass men alt imellom er den lyden der og jeg blir snart tullete.
    Nettopp skrudd ut selve subwooferen fra kassen og lyden er der fremdeles, så den kommer fra selve subben.
    Teipet allt av løse ledninger fast, fortsatt den lyden. Så kommer fra subwooferen.

    Noen aning hva jeg kan gjøre? forrige eier har ikke kvitteringen.


    Takk på forhånd!

  • #2
    Om problemet var med en gang du monterte i din bil uten at du har brukt det, så ville jeg levert tilbake og fått pengene tilbake..!

    Høres ut som subwooferen er skadet på noe vis..

    Comment


    • #3
      Blir litt dumt da at jeg hørte på subben først, kjøpte den og la den i min bil for så å klage på at det var ulyd etter jeg monterte i min bil når sist den ble spilt hørtes den kjempefin ut i hannes

      Comment


      • #4
        Du kan jo prøve den på en annen forsterker
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Jeg har funnet ut etter og ha skrudd opp subwooferen ut av kassa at lyden kommer fra undersiden av subwooferkon, altså i nærheten der nettet runde undersiden av konen er.
          Men er ingen hull i kone. Når jeg legger fingrene oppå uten og bruke noe styrke slik at de bare henger slapt oppå dette vevet er lyden borte.

          Noen aning noen?

          Comment

          Working...
          X