Announcement

Collapse
No announcement yet.

1998 modell Audi A6 avant. Koble til Sony stereo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1998 modell Audi A6 avant. Koble til Sony stereo.

    Heisann.... Første post her på forumet, og håper på hjelp.
    Jag har akkurat kjøpt meg en Audi A6 fra 1998. Det satt et dårlig uoriginalt anlegg i den og jeg ville gjerne ha inn en Sony med BT som jeg hadde liggende.
    Når jeg fikk ut det gamle rukkelet var det et sorgens kapittel inni der. Alle ISO pluggene var borte, og det var en drøss med løse ledninger. Det var fra før ikke lyd i noen av høyttalerne bak.
    Bilen er utstyrt med greie høyttalere og en aktiv sub som står i originalt.
    Etter masse fikling har jeg greid å få lyd i Suben, og i høyttalerne bak på høyre side. Men uansett hva jeg gjør før jeg ikke lyd bak på venstre. Jeg er heller ikke komfortabel med at alt det andre er rett (bortsett fra foran) siden lyden bak klakker litt, og høres ikke helt riktig ut.
    Så jeg har koblet det ut slik at det nå kun er lyd foran.


    Noen som har vært borte i dette før og som kan gi meg litt rettledning?
    Har søkt på nettet etter koblingsskjema, men ingen av fargekodene jeg finner stemmer med det som står i bilen.

  • #2
    Om det sitter original sub i bilen din, og du har fått lyd i høyttalerne foran, så er høyttalerne i bakdørene også aktive og drives av en original forsterker, sammen med bassen. Det vi kaller halv Bose.

    Du trenger denne: http://bilstereosenteret.no/products/70-1787
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Om det sitter original sub i bilen din, og du har fått lyd i høyttalerne foran, så er høyttalerne i bakdørene også aktive og drives av en original forsterker, sammen med bassen. Det vi kaller halv Bose.

      Du trenger denne: http://bilstereosenteret.no/products/70-1787
      Ja, jeg har sett litt på det, men problemet er at det bare er en haug med klipte ledninger bak anlegget. Ingenting er merket, og ingenting har plugger eller ISO kontakter.

      Comment


      • #4
        Da har du en skikkelig drittjobb foran deg, dessverre. Em jobb jeg vil anbefale deg å ta og få det iorden.

        http://bilstereosenteret.no/products...-iso-sos-30801
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Jepp.... Håper derfor på seriøs assistanse herifra :-p
          Det eneste som er på ISO er høyttalerne fremme.
          Forøvrig har jeg ikke noen guidelines på fargekoder heller. Ingen av kablene og kabel kodene matcher de koblingsskjemaene jeg har funnet på nett :-/

          Last edited by KLB; 15-06-2014, 22:42.

          Comment

          Working...
          X