Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er subben min sprengt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er subben min sprengt?

    Heisann, jeg har en Ground Zero 15" subb som jeg driver med en rockford t1500bd monoblokk.
    Når jeg var ute å kjørte her en dag begynte plutselig subben å spille veldig høyt helt tiden uten videre, så jeg skrudde ned volumet på spilleren for å ikke gjøre vondt verre, og nå selv om jeg har volumet på 0! Så "rister" bare subben ut og inn hele tiden har koblet frå + og - ledningene til forsterkeren inntil videre...er det noen som vet om det er subben som har tatt kveld, eller om det kan være noe galt i det eletriske ellers? Luktet pittelitt brent i bagasjerommet, men håper det er mulig å fikse Takker for alle svar..
    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
    Pioneer
    Digital Designs
    Ground Zero

  • #2
    Er nok noe annet enn selve subben... Kan være selve forsterkeren, rca-kabelen eller spilleren forsåvidt...
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

    Comment


    • #3
      Tror også det er noe annet, høres ut som om du har fått støy ett eller annet sted.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        er vell et vanelig problem ved dårligjording at RF blokka ryker evnt underspenning
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          Er det noen måte å fikse forsterkeren på da? Lodding er ikke noe problem, men kjedelig om en forsterker til 7000 har røket :/ jordinga skulle jo være god nokk med 53mm2 kabel?
          Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
          Pioneer
          Digital Designs
          Ground Zero

          Comment


          • #6
            Kabel har ikke noe å si om jordingpunktet er dårlig.

            Comment


            • #7
              Slipte med vinkelsliper ned på bare metallet der setet er festet, så tror nokk ikke det er jordingspunktet..
              Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
              Pioneer
              Digital Designs
              Ground Zero

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ozzt View Post
                Slipte med vinkelsliper ned på bare metallet der setet er festet, så tror nokk ikke det er jordingspunktet..
                men avhengig av hvilken bil det er...
                ikke alltid det fungerer på større blokker da de bør/MÅ ha kontakt rett i batteri

                en bil er som oftest bare pungtsveisses sammen... noe som gjør den om til et dårlig jordingspungt..
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  Har du sjekka signalveiene dine godt? innvendig brudd på rca? brente jordingsbaner på spilleren??
                  Remi Lilleng

                  Comment


                  • #10
                    Fikk sjekka forsterkeren hos en bilstereoforhandler i nærheten... Rista hele lokalet der, og fikk vite att det mest sannsynlig var brente utganger på forsterkeren eller full kortslutning, sendte mail til dalens elektroservice som tar rep på rockford og fikk vite det kom til å koste 1000-3500kr+ frakt... Gav 3500 for forsterkeren brukt, så blir enten å fikse selv eller kaste
                    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                    Pioneer
                    Digital Designs
                    Ground Zero

                    Comment

                    Working...
                    X