Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt frontsett + forsterker, skurrer som bare det!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt frontsett + forsterker, skurrer som bare det!

    Heisann! Jeg har akkurat koblet opp min SPL Dynamics S4002 og ett sett med Focal ISS690.
    Etter å ha montert sake e bestemte jeg meg for å slå på tenninga og teste det ut imens jeg satte sammen resten på dørene. Etter en liten stund begynner det å sprake i høyttalerne som bare det, og jeg blir nødt til å slå det av igjen. Skurringen oppsto også selv om spilleren var muted.
    Etter en liten sjekk av det jeg kunne tenke på, som batterikobling, jord osv, fant jeg ingenting galt
    Bestemte meg for å slå det på igjen, og denne gangen hørtes det ut som sprengte høyttalere i ca. 10 sekunder før skurringen begynte for fullt igjen...
    Er en blanding av oppgitt og forbannet, da jeg har hørt hvor bra det spiller og ikke får høre det mer før dette problemet er fikset.

    Noen innspill?
    Mvh. Lordmango.
    Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

  • #2
    Prøv å koble fra en og en høyttalerkabel, og en og en signalkabel, på forsterkeren. Så klarer du kanskje å lokalisere problemet
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Det viser seg nå at mellomtone på venstre side er sprengt, og nå spiller resten av sakene helt fint. Ser for meg at mellomtonen var problemet, og at sprakingen oppsto ved at forsterkeren gikk ut og inn av protect.
      Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

      Comment

      Working...
      X