Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter med varm forsterker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sliter med varm forsterker.

    Hei,

    Jeg lurte på om noen har tips til å få kjølt ned forsterker effektivt i bagasje rommet Bilen er en Volvo V70 2007 modell, og jeg har bygd en kjapp kasse i reserve hjul's brønnen hvor det kun er en forsterker og ikke noe mer nedi. Forsterkeren er en Gladen XL250c2 og elementet er 1stk JL Audio W7 12". Kan spille i kanskjw 20-30 min på maks volum før forsterkeren kutter ut og kjøler seg ned før den starter opp igjen. Sitter 2 vifter på den, men det er tydeligvis ikke bra nok. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å kjøle ned bedre?

    Mvh,
    E.Winjum

  • #2
    sjekket om forsterkeren får nok strøm ?
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

    Comment


    • #3
      Er det god lufting rundt forsterkeren el ligger den trangt nedi der?
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Forsterkeren for nok strøm ja.

        Er ganske åpent, men lurer på om jeg kanskje skal lage noen lufte kanaler ned. Kassa forstereken sitter i mener jeg er noe ala 45cm lang, 40cm bred og 30cm høy. Men det er ikke noe særlig med luft fra sjølve kupeen som kommer ned dit, kanskje det som er problemet?

        Comment


        • #5
          sett forsterkeren oppå små klosser eller noe slik at du hever den et par centimeter og får lufting på undersiden også.

          Comment


          • #6
            Gjør som alex sier, og installer 2x 120mm vifter i tillegg.. en som blåser inn, og en som trekker ut. så er du i mål. Blir kaldt og godt nedi der da.. Kjøp gjerne noen med litt pen belysning, hvis du ellers har noe kult der nedi.
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              Hvilken ohm er bassen koblet i (og er dette antagelse eller målt ohm)?
              Hvor varm blir forsterkeren, målt grader? Greier du å ta på den?
              Hva legger du i "den får nok strøm"?
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                Originally posted by Alex1234 View Post
                sett forsterkeren oppå små klosser eller noe slik at du hever den et par centimeter og får lufting på undersiden også.
                Det hørtes ikke dumt ut

                Originally posted by chin View Post
                Gjør som alex sier, og installer 2x 120mm vifter i tillegg.. en som blåser inn, og en som trekker ut. så er du i mål. Blir kaldt og godt nedi der da.. Kjøp gjerne noen med litt pen belysning, hvis du ellers har noe kult der nedi.
                Sette 2 vifter bak forsterkeren da? Den står nemlig på høykant

                Originally posted by ugn View Post
                Hvilken ohm er bassen koblet i (og er dette antagelse eller målt ohm)?
                Hvor varm blir forsterkeren, målt grader? Greier du å ta på den?
                Hva legger du i "den får nok strøm"?
                Den blir såpass varm at jeg ikke kan ta på den mer enn en par sekunder, har ikke målt temp. Siden batteriet sitter baki er også jordinga satt direkte på batteriet og det er korte kabler så vil jeg tru den får nok strøm

                Comment

                Working...
                X