Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble bilstereo direkte fra batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble bilstereo direkte fra batteri?

    Hei, jeg har satt inn to batterier i bilen min, og skal koble opp så anlegget drives direkte fra det ene. Har lagt med en (relativt dårlig) illustrasjon på hvordan jeg TROR det kan gjøres, men hadde vært fint med bekreftelse/retting av noen som kan det bedre
    Attached Files

  • #2
    Vet ikke om det er klart nok, men den røde ledningen til spilleren er "switched ignition power" som skal gå på en bryter isteden, og den gule er "constant battery power" så den skal huske innstillinger osv.

    Comment


    • #3
      Har du batteriet sammen med forsterker så anbefaler jeg deg å jorde forsterker rett i batteriet. Har du ikke det, ser det forøvrig bra ut
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tony View Post
        Har du batteriet sammen med forsterker så anbefaler jeg deg å jorde forsterker rett i batteriet. Har du ikke det, ser det forøvrig bra ut
        Batteriet er desverre på andre siden av bilen, men hadde det vært lurt med en sikring til selve spilleren? (forsterkeren har allerede)

        Comment


        • #5
          Alltid lurt med sikring! En på 10A f.eks vil jo være kjekt.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Sant vet du forresten om det går an å bruke strøm direkte fra batteriet som remote til forsterkeren hvis spilleren ikke har? :P (klarte ikke finne den når vi koblet opp anlegget tidligere)

            Comment


            • #7
              Det går, bare husk å montere en bryter slik at ikke forsterkeren er konstant på og trekker strøm.
              Remote pleier å være farget blå med hvit stripe, har du spilleren ute så burde du klare å måle om du får +12v i den når du slår på spilleren.

              Og som alltid: husk sikring.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment

              Working...
              X