Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp ang anlegget--

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp ang anlegget--

    Hei! OPPDATERE LITT MER I MORGEN

    Først, oppsettet mitt:

    Hobedenhet
    Pioneer DEH 80 PRS

    Komponentsett:
    Foran: Pioneer TS-132 PRS
    Bak: Pioneer TS-E130Ci
    Forsterker til disse, en pr. sett. : Pioneer D-800 PRS

    SUB
    Pioneer TS-W3002D4 2stk

    Midleritlig forsterker til disse er en Soundstream 2000w klasse D med kondis frem til jeg får kjøpt inn flere batterier.

    Jeg kjører uten passiv crossover på komponentsettene. Så lurer jeg på hvordan jeg skal stille inn nettwork instillingene, noen som kan noe om dette?

    Et annet spm. er hvordan kan jeg regne ut hvor langt ned jeg skal ha portene ned i kassen ? og hvor store de skal være? Det er skillevegg i kassa, skal legge inn dempervatt når jeg får tak i det. Noen som vet om et program som kan regne ut dette
    Har sett for meg å spille på 30-40hz på bassen.

    Så var det det med batterier da, hvor kan jeg få kjøpt dette?
    Tenker på Optima yellowtop osv... andre forslag, erfaringer, anbefalinger?

    Takker for svar

    Takker for svar

  • #2
    Har du slått over til nw med knappen på undersiden av spilleren ? Har vell valget mellom STD og NW

    Tuning av kasse(lengde på porter) kan du regne ut ved hjelp av ulike programmer som winIsd, torres box tuning Osv
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

    Comment


    • #3
      Den står på NW
      Men det er så mye å sette seg inn i, så lurte på om noen her hadde noen råd

      Har prøvd meg litt på winIsd, men skjønner ikke så mye av det enda. Er de andre letter å bruke?

      Comment


      • #4
        Blir vel litt vanskelig å aktivt dele komponent settet ditt når du har høyttalere bak? De bak vil da enten spille mellomtone eller de høye tonene, om ikke denne spilleren er mer avansert enn P88RS som jeg hadde en gang i tiden.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Ang batteri så kan du fint kjøpe agm batteriene til biltema

          mvh kim

          Comment


          • #6
            Jeg kan det ja..
            Jeg pratet med en som mente at "det er dårlig strøm" i de...?
            og at dette kunne ødelegge forsterkere.

            så var det det med forsterker da, jeg har planer om å kjøpe en Pioneer D-2000 SPL, men det er så mange som sier at Pioneer har dårlige forsterkere.. noen som har noe erfaring her?
            Alternativ kan være en Alpine MRX-240 eller to

            Comment


            • #7
              Jeg er svært fornøyd med PPi, men har også hørt mye godt om Alpine forsterkerne
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment

              Working...
              X