Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med forsterker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med forsterker.

    Har en Rockford Fosgate punch 801s, har hatt denne brokoblet på to stk rockford hx2 10" elementer uten problemer. Men når jeg skrudde på anlegget idag så skurrer det veldig. Det er som om det er dårlige signaler til å begynne med, men når jeg vrir opp litt så kommer lyden seg ordentlig. Men når jeg skrur ned igjen så faller det tilbake.

    Vet at det ikke er elementene da jeg byttet om forsterkerne på subene i bilen, og "problemforsterkeren" oppfører seg likt på en rockford 15" T1 element mens 10"erne spiller som normalt med den andre forsterkeren.

    Noen som kan gi meg en pekepinn på dette?

    Har også problem med sus/lydforstyrrelse i øyeblikket jeg skrur tenninga til gløding, men den gir seg etter litt, så kommer den ordentlige dynamosusen når jeg starter bilen. Har i tilegg satt på støyfilter på RF forsterkeren jeg har på frontsettet uten at det hjalp noe.

    Mistenker at det kan være at signalkablene til sub forsterkerne går over strømtilførselen til fødepumpa i dieseltanken.

    Kan også nevne at forsterkeren til frontsettet har egen strømkabel og egen signalkabel og ligger skjult inne i dashbordet, så signal og strøm går ikke sammen der.

    Til forsterkerne i varerommet har jeg 40-50 cm mellom signal og strøm.

    Dette er bygd opp i en VW caravelle 2001, om noen skulle ha noen andre erfaringer med bilen og signalstøy.
    Last edited by Finn-Robin; 30-03-2014, 22:34.

  • #2
    Fjernet støyfilteret nå i kveld, og dynamosusen ble halvert og vel så det. Så tommel opp for støyfilter.. Da får jeg feilsøke litt til på susinga, så finner jeg vel ut av det til slutt.. Men sliter fortsatt med forsterkeren min da "/

    Comment


    • #3
      Feilsøkte enda litt mer idag, det er kun den ene høytalerutgangen som lager skurringa på suben. Pleier dette å være noe som kan repareres? Det kan virke som at den ene utgangen er blåst, å da er det ikke noe jeg selv kan fikse med den, så tips om verksteder kunne vært kjekt

      Comment


      • #4
        Da fant jeg også ut av susinga, var som jeg mistenkte.. Signalkablene som går til forsterkerne bak i bilen kan ikke gå i nærheten av kablene til fødepumpa i dieseltanken. Så da får jeg plukke ut forsetet å flytte litt på dem.

        Men trenger fortsatt tips om verksted

        Comment

        Working...
        X