Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ytterring på signal input mangler, problem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ytterring på signal input mangler, problem?

    Hei, har en Phoenix Gold m100 som har stått på boden i noen år som jeg skal montere i nærmeste fremtid. Men jeg la merke til at ene "ytterringen" på signal inputen mangler. Er dette et problem?

    Legger ved bilde.



    Kan også nevne at jeg kan ikke ta ringen fra output heller da jeg har en m44 og en ms275 som skal baki bilen også
    Last edited by JayFax; 29-03-2014, 01:14.

  • #2
    Ingen som vet noe om dette?

    Comment


    • #3
      Originally posted by JayFax View Post
      Ingen som vet noe om dette?
      Titt litt på ebay, der har de originale slike hvis du søker litt på Phoenix gold Og ja det kan bli ett problem, bildene dine synes ikke forresten. Jeg har dessverre ikke noen reservedeler til M serien, har kun til MS og MPS

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nils View Post
        Titt litt på ebay, der har de originale slike hvis du søker litt på Phoenix gold Og ja det kan bli ett problem, bildene dine synes ikke forresten. Jeg har dessverre ikke noen reservedeler til M serien, har kun til MS og MPS
        Har ordnet bilde nå. Er vel samme "patent" på MS serien, men siden alle forsterkerne er Phoenix Gold så kan jeg vel kanskje ta fra forsterkene som står som siste ledd.

        Comment


        • #5
          Originally posted by JayFax View Post
          Har ordnet bilde nå. Er vel samme "patent" på MS serien, men siden alle forsterkerne er Phoenix Gold så kan jeg vel kanskje ta fra forsterkene som står som siste ledd.
          Det er ikke samme patent som MS serien dessverre, men det er mange som har den samme patenten som M serien, men gjør meg en liten tjeneste FØRE du forer disse med strøm, sjekk om kondensatorene lekker, slik at du slipper denne magiske røyken og tre forsterkere som ikke virker lengre pga lekkende kondiser, dette er ett kjent fenomen på MS MPS M ZPA og muligens ZX serien for jeg er 100% sikker på at kondisene lekker i forsterkerene dine hvis de ikke er byttet ut alt, bare ett sånt lite tips fra en oldschool Phoenix Gold elsker

          Comment


          • #6
            Hvordan sjekker jeg om kondisene lekker?

            Comment


            • #7
              Originally posted by JayFax View Post
              Hvordan sjekker jeg om kondisene lekker?
              Hvis det er noe klissete rundt de nede på "brettet" så lekker de, det skal være helt tørt der, samt at du kan bruke en bit av ett papirark å skyve under for å se om arket blir fuktig, dette gjelder som regel kondensatorene som sitter i strømforsyningen, de er på 16volt og 2200microfarad mener jeg.

              Comment


              • #8
                Her er ett par linker



                http://www.soundbuggy.com/Eric/Car%2...ial/index.html

                http://www.phoenixphorum.com/viewtopic.php?f=6&t=20430

                Comment


                • #9
                  Nils, jeg har sjekket kondensatorene og de ser ut til å være i orden.

                  Men kan du svare meg på en ting? Siden skjoldet på RCA inputen er borte, hadde det vært mulig å lodde en liten kabel på skjoldet til selve signalkabelen som jeg jorder til fks karroseri, eller MÅ den ha jording inni forsterkeren?

                  Vil forsterkeren motta signal i det hele tatt hvis skjoldet mangler?

                  EDIT: De fleste forsterkere har vel felles jording på rca input? Hvis det er tilfelle på m100'en så burde jo det holde med jording på kun ene inputten for å slippe dynamostøy? Evt hadde det vært mulig å lodden en liten kabel mellom skjoldene på inputkablene, da vil jo begge gå til jord?

                  Har ikke fullstendig greie på dette her, men det virker da hvertfall logisk for min del.

                  Noen som kan gi noe feedback på theorycraftingen min her?
                  Last edited by JayFax; 06-05-2014, 19:43.

                  Comment


                  • #10
                    Anyone..?

                    Comment

                    Working...
                    X