Announcement

Collapse
No announcement yet.

knitring i høyttalere når bassen slår.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • knitring i høyttalere når bassen slår.

    Hei. har drevet å bygd nytt gulv i bagasjerommet mitt og endelig fått inn igjen basskassa. men når jeg skrur opp volumet knitrer det noe voldsomt i alle høytalerne, bortsett fra subbene(fremme i dørene og i hattehyllen).

    Kan det være spillern min som har tatt kvelden igjen? hadde den nettopp inne pga en ødelagt signalutgang. oppførte seg litt på samme måte. bare at da var det subbene som spilte ujevnt.


    alle høyttalere er koblet på spiller. mens subbene er koblet opp mot en monoblokk. Subbene er de eneste som ikke knitrer.

    Noen forslag?

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

  • #2
    kan nevne at jeg først trodde det var noe som låg å tok borti bakruta når bassen slo, om det forklarer lyden litt

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

    Comment


    • #3
      Skru av subben, og sett høyttalerne på samme volum, knitrer det da?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Originally posted by Defus View Post
        Skru av subben, og sett høyttalerne på samme volum, knitrer det da?


        Skal sjekke imorgen, men har en misstanke om at den vil forsvinne da. ettersom at jeg har kjørt rundt uten kassa nå og når jeg putter den inn, dukker dette problemet opp.

        - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

        Comment


        • #5
          dro ut signalkabelen til blokka nå, da var problemet borte. hva kan være feil? lyden er bare på noen sanger da den bare kommmer på veldig lavfrekvente toner.

          - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

          Comment


          • #6
            Høres litt ut som om du kjører subbene dine over grensen til at spolen slår ned i magneten !
            Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
            | Gladen 75c6 - DD m4a |
            | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

            Comment


            • #7
              ojda, kan det være det som gjør at det blir ulyder i de andre høyttalerne?

              hmm. jeg mener da på at jeg spilte med samme volum for noen uker siden før jeg tok ut kassa. da spilte den fint og rent liksom. eneste forskjellen fra da er at kabelen fra subbene til blokka har mye mindre kvadrat nå enn før. måtte bruke noe pinglete kabel midlertidig ettersom at det var det jeg hadde liggende.

              - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

              Comment


              • #8
                tror dog jeg har hørt det du snakker om, har en sang på spillelisten med noen veldig lave frekvenser. før jeg tok ut kassa kunne jeg ha samme volum, og den spilte fint på de fleste sanger. så når en spesiell frekvens på den sangen kom hørtes det ut som elementa slo inni noe inni kassa hver gang de gikk inn, men lyden er helt annerledes nå

                - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                Comment


                • #9
                  når jeg tenkter meg om så har jeg muligens gjort det ja. synest å huske nå at jeg hadde 23-24 som max volum. har ikke justert noe på spiller eller blokka siden den gang. å nå har jeg spilt på rundt 25-26.

                  Testet på 24 nå, var ingen ulyder. så da er det nok mulig det ikke var noe problem, hehe

                  - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                  Comment


                  • #10
                    Mener at det er subbene som lager lyden, kom ut for det samma sjøl : p virka veldig som en høytaler knitret.. Viste seg å være subben
                    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                    | Gladen 75c6 - DD m4a |
                    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                    Comment


                    • #11
                      åja, jaanei når jeg sitter midt i bilen kommer knitringen forfra og bakfra. hører den også bedre når jeg nærmer meg høyttalerne. så jeg tror det er dem som knitrer.

                      - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                      Comment


                      • #12
                        Funnet ut hva feilen er enda?

                        Comment


                        • #13
                          Kniterer det ved alle volum, eller bare på høyt volum? I tå tilfelle kan det være mangel på strøm til forsterkeren til høyttalerne foran og bak
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            har ikke funnet ut av det. er fortsatt rimelig sikker på det er elementa, og er bombesikker på at dette dukker opp på volum jeg fint kunne spille stabilt på før..

                            knitrer bare på høyt.

                            fra batteri til blokka som driver subbene går det 70cm2 kabel på ca 1 meters lengde.

                            Høyttalerne er org og går til spiller

                            - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                            Comment


                            • #15
                              Samme problem som jeg hadde det Jeg bygde en spesial kasse til bilen min og dekket til bassen litt for godt. Den fikk ikke puste nok. Dvs lukket kasse bak, og delvis tett foran. Da fikk jeg høye skrape lyder ved bass slag og høyt volum. Virket som elementet ikke fikk beveget seg nok, og lagde for stor motstand tilbake til forsterkeren.

                              Anlegget mitt ble bra da jeg frigjorde plass foran elementet.

                              Fra:
                              http://iloapp.t-karlsen.com/data/_ga...20&height=1082

                              til:
                              http://iloapp.t-karlsen.com/data/_ga...20&height=1082

                              Alt av høyttalere er koblet over forsterker
                              Last edited by T-Karlsen85; 31-01-2014, 19:40.

                              Comment

                              Working...
                              X