Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med forsterker i Grand Voyager 1997

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med forsterker i Grand Voyager 1997

    Har holdt på en stund no med og koble subwoofer og forsterker i bilen, og snublet over ett problem som gjør at forsterkeren ikke funker. Vet ikke helt va problemer da det virker som om strømkabelen har god nokk kontakt med batteri. Mistenker att det er jording som er problemet, så har et lite spørsmål noen vet hvor jeg kan finne best mulig jorind bak i en grand voyager 97mod.
    Last edited by shakazahn; 31-12-2013, 19:17.

  • #2
    Har du sjekket sikringen(e) på forsterkeren?
    Alpine 133BT - Alpine SWE-815 - Alpine KTP 445 - REF6502IX - GTO938

    Comment


    • #3
      Ja, jeg har var ikke noe problem der heller

      Comment


      • #4
        og Remote har du koblet på også?
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          Ja, remote er koblet på.
          Last edited by shakazahn; 31-12-2013, 20:08.

          Comment


          • #6
            Setebeltefestet under/bak baksetet. Husk å pusse ned til bart metall og bruk kabelsko. Batteriet skal alltid kobles fra når du kobler bilstereo, også har du selvfølgelig sikring på plusskabelen?? Framme ved batteriet? Du kan jo også måle om du har spenning mellom pluss og jord, og mellom remote og jord med spilleren på

            Comment


            • #7
              skal prøve stebeltefestet når jeg har mulighet. jada, jeg har sikring på pluss kabelen ved batteriet

              Comment


              • #8
                Har fått liv i forsterkeren nå, visste seg og være brudd på remote kabelen, men nå har jeg et nytt problem som er å få bass elementene til og gi lyd. har prøvd flere flere forskjellige måter og koble dem på, men ingen fungere. på det beste så er det så vidt at det er noe vibrasjon i dem, prøve å koble til kun den ene for og sjekke om det hjalp noe det ikke gjorde. elementene er boss phantom p12dvc. begge spolene har fire koblinger hver(to minus og to pluss), må alle brukes? forsterkeren er en lib 900.1.

                Comment


                • #9
                  Alle spolene burde benyttes ja Jeg vet ikke om det er 2+2 eller 4+4 Ohms versjon du har
                  ?

                  Comment


                  • #10
                    det er 4 ohm ja

                    Comment


                    • #11
                      Prøv å koble det opp, som på første bildet.
                      ?

                      Comment


                      • #12
                        Koble som på første bildet, og skru gain til ca halv i første omgang. Da skal det bli lyd selv om det er BOSS det er snakk om

                        Comment


                        • #13
                          koblet elementene som vist på bildet, hadde lyd en liten stund, men etter to sanger på vei til jobb i morges så ble det stille, og forsterkren sto bare og blinket på klipping. prøvde og skru ned gain og allt annet uten noe hell. begynner og lure på jeg kanskje allerede har ødelagt elementene. :S beklager hvis jeg virker litt dum nå, men er ganske analfabet når det kommer till dette :P

                          Comment


                          • #14
                            Da er det kanskje dårlig jording? Subbene har nok ikke tatt kvelden om ikke du har lukta noe uvanlig
                            ?

                            Comment


                            • #15
                              er nå litt rart hvis det er dårlig jording, da jeg sørget får og slipe bort det alt av lakk på jording punktet samt på skruen får og være på den sikkre siden. får vell ta en tur innom radiospesialisten og spørre om de kan hjelpe hvis jeg ikke finner ut av det.

                              Edit: fant ut hva problemet var, dette er ledningen som fulgte med i basskassa
                              Last edited by shakazahn; 23-01-2014, 17:37.

                              Comment

                              Working...
                              X