Announcement

Collapse
No announcement yet.

INGEN lyd fra midbass ved ny forsterker tilkoblet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • INGEN lyd fra midbass ved ny forsterker tilkoblet

    Koblet opp min nye forsterker idag (DLS CA51) i bilen min, startet opp bilen, og forventet godlyd. Den gang ei...
    Vanligvis sliter folk med for lite midbass, men denne gangen er det ikke NOE midbass.
    Stikkord:
    - Hertz HSK165 frontsett, fungerte helt fint timen før
    - Det er KUN diskantlyd, INGEN midbass
    - Både channel a/b og C/D prøvd, fremdeles ingen midbass
    - Ingen skraping i elementet når dette blir presset inn, et sprengt element vil vel spille? Hørte heller ingen ulyder i det jeg koblet til forsterkeren, eller brukte denne.
    - Alt står koblet riktig, mtp. delefilteret og høyttalerkabler fra forsterker
    - Resatte spilleren (Pioneer DEH80prs) itilfelle denne hadde noen snodige innstillinger
    - Har prøvd å justere HPF og LPF på forsterkeren, prøve med litt forskjellige frekvenser, og level. Fremdeles ingen bevegelse.

    Her er et litt stort bilde av forsterkerinnstillingene;


    Så begynner jeg å tenke hvor feilen er:
    - Midbasser? Tja, kanskje, men disse spilte jo så pent og fint for kort tid siden, og et element blir ikke sprengt "helt plutselig",eller?
    - Delefilter? Kan Delefilteret ha blitt grillet, og mistet signalet ut til midbass?
    - Forsterkeren? Dette er det jeg ser på som minst sannsynlig, da denne sender ut signalet, og alt virker fint der. Kanskje delefilteret intern i denne er ødelagt?

    Har forøvrig ikke feilsøkt noenting som helst da jeg ble sint, og dro hjem. Får se imorgen om jeg starter feilsøkingen.
    Hva tenker dere? Har dere opplevd noe lignende?
    Last edited by Han5y; 06-12-2013, 18:20.

  • #2
    Tenker at du kan prøve å koble midbassene direkte på forsterkeren , spiller de da er det vel delefiltrene
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

    Comment


    • #3
      Har prøvd å bytte delefilter på ene siden av bilen siden dette var lettest tilgjengelig, ingen forskjell.

      Prøvde også å brokoble (da ifølge DLS sier at alt av frekvenser blir kun styrt på spilleren), ingen forskjell. Æsj,da var det å ta opp et nytt basselement å prøve på delefilteret. For så å skru ut min midbass....

      Comment


      • #4
        Herregud for en idiot jeg er....

        Koblet en annen midbass på delefilteret, og hu og hoy hvor det spilte.

        Så kom jeg til å tenke på. Hva er den mest logiske plassen feilen har skjedd? Kanskje ved kontaktene. Helt riktig. Når jeg monterte frontsettet så stresset jeg litt, fikk ikke festet kontaktene skikkelig. Så iløpet av en liten kjøretur hadde 1 kontakt i hver midbass falt ut. Dette er nå rettet opp i, og nå spiller det som fy. Herregud for en lyd :-)

        Comment


        • #5
          hehe, tenkte det måtte vært mer en tilfeldigheter ute å gå om begge konket ut

          Comment


          • #6
            Jepp,og sjansen for at 1 kontakt på hver midbass faller ut er jo minimal. Jaja,problemet er uansett rettet opp i nå :-)

            Comment

            Working...
            X