Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med skurring ved høyt volum etter en stund!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med skurring ved høyt volum etter en stund!!

    Heisann.
    Problemet er at etter en stund ved høyt volum begynne PLUTSELIG alt av annlegg å skurre noe helt jævlig, og jeg kan ikke skjønne hva det er for noe. I det siste har også subben begynt å skurre litt når den slår hardt nok.

    For en stund tilbake byttet jeg spiller, frontsett og installerte sub.
    - frontsett: Alipine Type G 6,5''
    - Subwoofer: Rockford Fosgate P3 12*
    - Spiller: Pioneer AVH-X3500
    - Forsterker frontsett: JBL® GTO-504EZ
    - Sub forsterker: Gammel som jeg ikke husker hva er.

    Er koblet som følgende, starter fra batteri:
    - Strømkabel er dratt bak, og delt opp til 2 forsterkere (Frontsett forsterker og subwoofer forsterker)
    - Fra Subwooferen er kablene normalt trukket. jord til et bra jordingspunkt, lydkabler til sub og remote er koblet på baklysene i dette tilfellet.
    - Frontsettet likens. kabler strekt frem til høyttalernes delefilter (KOBLET INN: "Input" KOBLET UT "Woofer") til høyttalerene. Remote også koblet på baklysene.
    - Kablene som er brukt er Monster phonokabler, og forøvrig kabelpakken til Bilradiospesialisten.

    - Det står fortsatt orginale diskanter i dørene, da jeg ikke helt tørr og tukle med de siden de har en klipskobling med en masse kabler som jeg ikke vet hva er innpå seg.. Er noe jeg har sett på som en mulig problemkilde.
    - Så har jeg gjort en ting dere sikkert vil kjefte litt på meg for. Sikringen da vi skulle koble det opp. Husker ikke om det var 5 eller 10 ampere sikring, men jeg satte i hvertfall i en 15 viss jeg ikke husker feil (på baklysene altså.)

    Håper virkelig det er noen der ute som kan lese feilen ut i fra hva jeg har beskrevet!

  • #2
    Høyt volum, mye effekt = varme

    Hvor varm er forsterkeren? Og får den nok kald luft?

    Comment


    • #3
      Originally posted by T-Karlsen85 View Post
      Høyt volum, mye effekt = varme

      Hvor varm er forsterkeren? Og får den nok kald luft?
      Forsterkerene står rimelig åpent i et bagasjerom på familiebil, så tviler på at problemet er kald luft... Men viss jeg skulle tippe så ligger de vel på en 40-50 grader utenpå

      Comment


      • #4
        Om de skurrer i høyttalere og bass, og de mates med hver sin signalkabel fra spiller skulle jeg tro det er signalgangen som er problemet?
        Har du forsøkt å dra ut phono plugger på en av forsterkerene av gangen mens det skurrer og sett om det forsvinner? Kan muligens være en feil kilde som sender støy tilbake i kabelen, så ser du om det er spiller eller forsterkere

        Comment


        • #5
          Originally posted by golfnos View Post
          Om de skurrer i høyttalere og bass, og de mates med hver sin signalkabel fra spiller skulle jeg tro det er signalgangen som er problemet?
          Har du forsøkt å dra ut phono plugger på en av forsterkerene av gangen mens det skurrer og sett om det forsvinner? Kan muligens være en feil kilde som sender støy tilbake i kabelen, så ser du om det er spiller eller forsterkere
          Takk for et godt svar. Jeg skal forsøke meg på dette litt senere så gir jeg tilbakemelding!

          Comment

          Working...
          X