Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Problem med støy på nytt anlegg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! Problem med støy på nytt anlegg!

    Hei.

    Koblet i dag opp anlegg i bilen min, og ved testing kom det mye støy (bakgrunnstøy).
    Signalkabler går på venstre side av bilen, strømkabel på høyre. Det er lagt bak 3 par RCA, hvor det er 1 ledning med 2 par til 4-kanals, og 1 ledning med 1 par til monoforsterker.

    Her er problemet:
    Kommer bakgrunnsstøy så lenge tenning er på. Koblet ifra RCA på spiller, sånn at de bare er kobla til på forsterker; fortsatt støy når tenning er på.
    Koblet til en 1 meters billig uskjermet RCA til forsterker, og til mobil via 3,5mm jack, da var det ikke støy.


    Var inne på tanken med jording av spiller, med siden det var støy når alle signalkabler var frakoblet spilleren, så utelukker jeg dette. Tenker at feilen må være i signalkabler, men syns dette var rart da det er skjermet kabler, som er lagt langt fra hovedstrøm bak til forsterker.


    Sitter litt fast nå, og med så mye støy på diskant så er det ikke til å leve med.


    Håper på hjelp!



    - Cillin
    Last edited by Cillin; 07-11-2013, 22:58. Reason: Løst

  • #2
    hvis ramma på forsterkeren får jord kan dette oppstå, som f,eks når den er festet med skruer som kommer i kontakt med jord.

    gå over hele installasjonen din på nytt å kontroller at alt som bør ha jord har god jord, lodd alle koblinger som har med strøm og gjøre (kabelskoene til kablen)

    sjekk om rca kablene dine kommer konflikt med bilens strømkabelnett, og kryss disse 90 grader om de MÅ krysse strømførende kabler. dette er det jeg syns høres ut som den reelle feilen her siden en løs kabel ikke hadde problemet.

    Comment


    • #3
      Fant feilen!
      Kjøpte RCA med remote i kappe. Det viste seg at remoteledning hadde overslag til skjerm. (0,1 Ω). Hjelper lite med skjerm som fungerer (til en grad) som remote..
      La opp ny remoteledning, alt vart mye bedre, men fortsatt litt støy. Kobla den gamle remoten til jord (= skjerm på RCA), og all støy forsvant!

      Comment

      Working...
      X