Announcement

Collapse
No announcement yet.

portretning på kassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • portretning på kassa.

    har en kasse jeg bygger her nå, denne skal inn i en varebil bak forsetene med 2 magnatsubber vent forover mot seteryggen, grunnet plassmangel er kassene akkurat på 47,8 liter (48 anbefalt fra produsent)
    det jeg funderer på nå er hvilken vei jeg skal rette portene? inn mot setene tenker jeg kanskje demper "trøkket"?? blir ikke mange cm mellom portene og seteryggen, lavt slik at de blåser under setene? bakover går ikke grunnet verktøyhylle og tetteplate til bagasjerom som blir klin inntil da. mulighetene er:

    1: inn mot seteryggen, (trangt)
    2: lavt på kassa slik at de blåser under setene
    3: sideportet slik at de blåser på hver side av kassa ut mot sidene på bilen
    4: oppover i kupeen.
    5: midt på kassa slik at de blåser mellom setene og over midtkonsollen.

    noen ideer? eventuelt hva man IKKE skal gjøre.

  • #2
    HELT dødt her???

    Comment


    • #3
      Om portene blåser ut over midtkonsollen er det nå der jeg ville hatt dem. Er visst noe som heter at det er best å ha porten(e) på samme side som subben(e), uten at jeg har sett eksempel på noen lydmessig forandring fra samme side og annen side. Så lenge de ikke står i stikk motsatt ende skal det vel bli bra uansett, så oppover kan funke fint det og.

      Bygde kasse til pickup med portene ut over midtkonsollen og det fungerte veldig bra

      Comment


      • #4
        hvordan ble lydbilde bassmessig da? jeg funderte på om det ville reflektere fra fronten og gi mye lyd og lite følbar trykk ved å ha den ved konsollen?

        Comment


        • #5
          da blir det bare å prøve ettersom interessen for å drive forum tydligvis er død... eller så er folk gått lei eller noe...

          Comment


          • #6
            Må ikke ha port på samme side som element. Kjør portene ut der det er best plass og minst motstand. Med andre ord der det er litt åpent over port

            Mvh kim

            Comment


            • #7
              Originally posted by Skinhawk View Post
              HELT dødt her???
              Originally posted by Skinhawk View Post
              da blir det bare å prøve ettersom interessen for å drive forum tydligvis er død... eller så er folk gått lei eller noe...
              Ja, det er slik folk faktisk lærer selv. De folkene som du søker svar fra, hvordan tenker du deg at de har funnet ut av det? Ved å prøve selv og lære noe? eller ved å quote hva andre folk på andre forum har funnet ut?

              Av 4 innlegg av deg i tråden her er 2 av de sutring over at ingen svarer etter ditt tidsskjema, ikke engang 1 time var gått fra første innlegg. Ikke rart folk ikke legger godviljen til da.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                pointet er at jeg ikke ønsker å bruke flerfoldige lapper på å prøve meg frem når den kostnaden blir større en prisen for jobben, gjorde hele greia enkelt og laget lukket kasse istedet da portene fremover over midtkonsollen ga dårlig med trykk.

                Comment

                Working...
                X