Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uren bass HJELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skinhawk
    replied
    ja har stilt filtre i hytt å pine, prøvd rene mp3filer rett fra pc også.

    er en sonyspiller, splitter ny, prøvde med en annen med samme resultat så er ikke spilleren.

    tonegenerator? hvor laster jeg ned det eller har du noen filer?

    skal jeg beskrive det presist så er ikke basslagene rene å kraftige men heller litt slappe og drar ut litt istedet for et rent slag som medfører at kjappe slag medfølges av en bakgrunnsdur..

    siden signalkabelen ligger isolert er jeg bra sikker på at det ikke er denne.

    skjønner ingenting jeg, har aldri vært plaget med tidligere anlegg uten å raskt finne feilen.. dette er et mysterium, hadde en pioneer pump liggende som jeg bruker til feilsøking i slike tilfeller for å utelukke forsterker og element, men samme greia der. vil liksom ikke levere maks heller.. og strøm er det rikelig av.

    (setter stor pris på at dere gidder å hjelpe )

    Leave a comment:


  • Jørgen
    replied
    Originally posted by Skinhawk View Post
    ja lpf stenger for alt over 80hrz


    får ikke den harde rene bassen men mer en buldring om du skjønner? mens enkelte sanger kan det være noenlunde greit men den spiller langt fra hvor hardt den KAN slå.
    Prøv med sinustoner og / eller enkelt beats laget med tonegenerator, se om du kan beskrive problemet litt mer presist. Blir litt vanskelig å beskrive ut ifra sanger, særlig hvis ikke alle er kjent med sangene du snakker om. Ref. ac/dc i innlegget ditt.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Hvor sitter jordingen til forsterkeren? Er det en Pioneer-spiller du bruker?

    Leave a comment:


  • Tony
    replied
    Prøvd å sette filteret lavere? Har du noe opptak av denne støyen? Skjer det ved både lavt og høyt volum?

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    ble stille her..

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    ja lpf stenger for alt over 80hrz


    får ikke den harde rene bassen men mer en buldring om du skjønner? mens enkelte sanger kan det være noenlunde greit men den spiller langt fra hvor hardt den KAN slå.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Forsterkeren/subutgangen på spilleren er da selvsagt innstilt med LPF?

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    original ground zero med sideport.

    Leave a comment:


  • Jørgen
    replied
    Hvordan ser kassen din ut?

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    started a topic Uren bass HJELP!

    Uren bass HJELP!

    har montert en ground zero hydrogen 12" og en ground zero hydrogen monoblikk. kondensator osv, skikkelige kabler.

    plages med innstillingene da alle forsøk har gitt "uren bass" får slagene men gjerne litt "vibrasjon" eller annen uønsket bass på kjøpet, har prøvd å stille i alle himmelretninger på forsterkeren for å få vekk uønskede frekvenser men får fortsatt det jeg synes å virke som at suben også spiller ulyd, på radioen er det værst (dab) i duringa slipper liksom igjennom. hva gjør jeg?

    får ikke vekk støyen selv om jeg stiller så nesten ingen signaler går gjennom. boost er av. og loud på spiller er av., egen subutgang på spiller.

    får bra trykk på noen sanger via usb. (ac/dc)

    er ikke dynamostøy og kabler ligger isolert fra hverandre.
Working...
X