Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uren bass HJELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hagalien
    replied
    Det bruker å hjelpe å legge opp nye strøm og jordingskabler til spiller når man har sånn støy du har. Kan være en ting du kan prøve.

    Hvis du bruker aux kan det også være den kabeln som lager støy. Prøve en annen der kanskje.

    Lykke til!

    Leave a comment:


  • Jørgen
    replied
    Spenningen måler man uten at stereo er på, og med stereo på "fult" volum. Har du spenningsfall da er det et problem.

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    har målt for å eventuelt finne spenningsfall, står stabil på 14,4v ved 1300rpm, fall til maks 13,7 ved heftig kjøring.

    Leave a comment:


  • Jørgen
    replied
    Hvis vi får se bilder av installasjonen din blir det lettere for oss å finne ut hvor man kan starte feilsøking.

    Hvis vi ser kabeldimensjoner, lengde, koblingspunkter etc. kan det gi oss nyttig info.

    Hvis vi ser kassekonstruksjon med plassering etc. vil det også kunne være nyttig.

    Er ikke alle her inne som vet hvordan bilen din ser ut, eller er kjent med komponentene dine.

    Du sier at siden du ikke merker dynamostøy, har du derfor ikke dårlig jording. Det trenger ikke være riktig. For å finne ut om kabler er riktig dimensjonert og koblingene gode nok må man måle. Har du spenningsfall når du skrur opp volumet på lydfiler/musikk vil det antydet dårlig kontakt / kabling.

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    var ikke meningen å være kvass, beklager om det ble oppfattet slik, jeg verdsetter all hjelp jeg får.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Originally posted by Skinhawk View Post
    hvis det er så vanskelig å forstå at det er brukt en stor kabelsko som skrus fast mellom beltefestet med bolten gjennom øyet hvorpå det loddes før det trekkes til med varme så vet ikke jeg. men bilde er da unødig.
    ¨
    og jord er ikke synderen er null dynamostøy hvilket jeg burde merke ved dårlig jord.
    Rolig nå booy..
    Nå må du forstå at du skriver en mangelfull 1. post i forhold til det man kanskje burde skrevet for å finne ut av problemet du har i bilen din, og vi må spørre om hver eneste lille ting, siden det ikke er opplyst på forhånd.
    Husk at det er du som ønsker hjelp av oss her inne, så den tonen der ville jeg nok spart meg for..
    Når mennesker som har god kunnskap vedrørende koblinger og feilsøking, ønsker å hjelpe deg og spør om bilder, og du svarer slik, når du egentlig burde lettet på rumpa og tatt et bilde, ja da spørs det hvor mye hjelp man får..

    Og FYI, når du skriver "ved sikkerhetsbeltet" så betyr det "i nærheten av sikkerhetsbeltet" og ikke " i sikkerhetsbeltet". Det er grunnen til at jeg spurte flere ganger.

    Og grunnen til at jeg nevner jordingen, er at etter mine erfaringer har jording av forskjellige komponenter skylden for veldig mange merkelige feil, så derfor er det naturlig for meg å starte nettopp der.

    Uansett, håper du finner ut av det

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    hvis det er så vanskelig å forstå at det er brukt en stor kabelsko som skrus fast mellom beltefestet med bolten gjennom øyet hvorpå det loddes før det trekkes til med varme så vet ikke jeg. men bilde er da unødig.
    ¨
    og jord er ikke synderen er null dynamostøy hvilket jeg burde merke ved dårlig jord.

    Leave a comment:


  • Jørgen
    replied
    Bilder er greit, da slipper du å forklare så mye.

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    bolten går gjennom

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Ved beltefestet eller i selve festet?

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    Originally posted by kalosturbo View Post
    Bra at du har utført koblingene bra, men hvor er jordingspunktet? "karosseriet" kan være ganske mange forskjellige steder i en bil..
    ved sikkerhetsbeltefestet på passasjersiden, er en 2000 mod nissan navara så er ikke lange veien til batt.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Bra at du har utført koblingene bra, men hvor er jordingspunktet? "karosseriet" kan være ganske mange forskjellige steder i en bil..

    Leave a comment:


  • Skinhawk
    replied
    ja jordingspunktet er slipt til stålet og loddet til karosseriet. ekstra kabler i motorrom (big3)

    støyen er på alle volumnivåer, eq er off og alt av dm+ og bassbost er av men fortsatt tull..

    Leave a comment:


  • aFFekak
    replied
    Prøv med andre signalkabler også, kan jo være at den er ødelagt på et vis (at den har kommet i klem en plass/fått seg en knekk under trekking/ blitt dratt litt fort hardt i under trekking/ødelagt fra fabrikk). Bare å dra en kabel rett gjennom kupeen på bilen, trenger ikke å bytte ut den du har, før du har prøvd en ny.

    Men mest sannsynlig vil jeg tro, som kalosturbo nevner, at det er en eller annen innstilling på spilleren. Finnes mange rare "features" på nye spillere, som de fleste av oss aldri har bruk for.

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Lurer fortsatt på om jordingen kan være synderen. Hvor er jordingskabelen festet? Er lakk osv på dette stedet fjernwt osv?

    Par andre ting som kan bety noe, er f.eks. loudness på? Skru av alt av boost, loud, og annet tull og heller sett eq'en helt flat, sørg for at LPF står på (kanskje prøve på 50hz) og justere gain på forsterker etter boka, og ned med alt som heter bassboost..

    Leave a comment:

Working...
X