Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bassen dunker ikke på alle toner lenger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bassen dunker ikke på alle toner lenger?

    Hei!
    Jeg har ett ganske fint annlegg og det har kjørt bra i ganske lang tid. Jeg har forsterker til både basskasse og til de utskiftede høytalerne bak. Men nå i det siste har det skjedd noe rart. Basskassa slutter plutselig å slå midt i en sang, også kommer den på igjen etter 2-5 sekunder, men det gjentsr seg. Ser også at på bassjusterongskontrollen jeg har foran slutter å lyse i det basskassa slutter å spille. Virker som om den ikke får nok strøm? Dettte skjer både ved bil på og av, men ikke hele tiden og ikke på slle sanger. Har ikke hatt noen problemer på svært lenge, og heg har sjekket alle koblinhene bak. (Har peiling) men alt sitter! Ser at på den ene strømkabelen til forsterker så er ca halvparten av ståltrådene ute, men den sitter som fn stein, så ser ikke noe grunn til at det er denne kabelen som utgjør problemet.. Eller burde jeg prøve å sette den lenger inn? Takk på forhånd for gode tips og annen hjelp!

  • #2
    Mulig du begynner å få lite strøm på batteriet, eller sliter med dårlig lading?

    Prøv å mål hvor mye volt anlegget får når den kutter.

    Comment


    • #3
      Siden kontrollen slutter å lyse så kan det tyde på noe dårlig kontakt.

      Har du testet å koble fra hele bassjusteringsremoten?

      Kan også være noe dårlig kontakt i forsterkeren som er følsom for enkelte frekvenser siden du sier at dette bare skjer på enkelte sanger.

      Comment


      • #4
        Kan hende det kanskje er batteriet.. Ser at lysene blir svakere i det basskassa slår, stod i kø idag da dette begynte å skje igjen. Merket at bilen ble spesielt tomkjørt og litt tung å få igang igjen . Spesielt i oppoverbakkene, virket som om bilen holdt på å skru seg av.. Har ikke hatt tid til å sjekke kabler, men dkal ta en nærmere titt på kabelen til batteri, og forsterker.. Funker ikke dette vet jeg ikke hva jg lan gjøre...

        Comment


        • #5
          Kjøp det nytt batteri og oppgrader til TBT

          Comment


          • #6
            Har fikset problemet! var en av brokoblingene som var litt i tynneste laget! Men hva er TBT?

            Comment


            • #7
              TBT = The big three

              Dvs oppgradering av de viktigste orginale strømkablene i bilen:

              - jording fra dynamo (motorblokk) til chassi
              - Jording fra batteri til chassi
              - plusskabel fra dynamo til batteri.

              Comment

              Working...
              X