Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikring-batteri avstand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikring-batteri avstand

    Hei!
    Driver å kobler musikkanlegget i bilen her.
    Kabelen som fulgte med anlegget var ikke lang nok( 5 meterx20mm^2 ). Eg kjøpte dermed en 25mm^2 med tykkere isolasjon som var det eneste dei hadde, brukes i hus på 400V og slikt. Men for at lengdene skulle gå opp plasserte eg sikringen under passasjersete forran. Den nye kabelen eg kjøpte går rett ned under et hull og er stripset fast til noen ledninger som ligger der. den går dermed rett inn under motoren og rett i batteriet. Leste litt rundt nå, og alle sier at det er 15-30 cm fra batteriet som er normalt. Ville det være sikkert nok å legge kabelen lurt ut fra betteriet og stripse godt overalt. Kabalen har jo tykkere isolasjon en vanlig og den går ikke gjennom skjoldet.

  • #2
    Nei du bør ha sikring uansett. Trenger ikke å være brudd på kabelen som kan gi kortslutning.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

    Comment


    • #3
      I følge emma reglene skal du ha maks 40cm kabelstrekk fra batteri til sikring.

      Comment


      • #4
        Tok å monterte sikringen ved siden av batteriet, så nå er alt i orden

        Comment

        Working...
        X