Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med nytt batteri - noen med lignende erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med nytt batteri - noen med lignende erfaringer?

    Hei!

    Jeg kjøpte for et par uker siden et biltema agm-batteri. Dette ble ladet med en liten ctek til det var fullt og i tillegg fikk det stå og "vedlikeholdslade" over natta. Jeg monterte dette i bilen og bilen ble stående til neste dag etter bare å ha starta og stoppa bilen for å se at ting fungerte. Da jeg skulle starte bilen neste dag hadde jeg nesten ikke strøm og hvilespenninga lå plutselig på under 12 volt. Det hadde altså tømt seg. Jeg satte tilbake det gamle batteriet mitt og det fungerte og fungerer fremdeles som det skal, så tapping av strøm skjer derfor ikke pga noe med bilen etter hva jeg kan skjønne.

    Har lada opp igjen biltema-batteriet og latt det stå en stund og hvilespenninga ligger på 12.8v etter flere dager. Det har med andre ord ikke tappet seg slik det gjorde i bilen, i hvert fall ikke like mye, enda.

    Noen som har vært borti lignende og eventuelt har noen kloke ord å komme med? :P Er det bare å returnere, eller?


    Mvh Lars
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

  • #2
    Jeg ville levert det tilbake. Høres ut som det er noe galt med batteriet ditt. Jeg har selv et agm batteri fra Biltema, og mitt har fungert kjempebra hele tiden.

    Comment


    • #3
      Jeg ville gjort det samme som Slednek skriver, det er mest sannsynlig feil på batteriet, så lenge du er sikker på at du ikke glemte å skru av noen forbrukere som sto på over natten, man kan måle normal hvilespennig på deffekte batterier, men kapasiteten er fraværende, å så fort man belaster er det null niks igjen

      Comment


      • #4
        Batteriet er nå bytta og vi avventer resultat etter lading og testing :P
        Alpine 137BTi
        B² Audio = Lyd


        '97 E39 528

        Comment


        • #5
          Det sier igrunn alt når du må lade et nytt batteri
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
            Det sier igrunn alt når du må lade et nytt batteri
            Det her tenker jeg og. Leser stadig at folk skal lade opp batteriet først når de har kjøpt et nytt batteri. Hvorfor, skal det ikke fungerer rett fra butikken?
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Det beviser at batteriet har stått lenge. Folk må huske at batterier er ferskvare, og har begrenset levetid på hylla. Neste gang man skal kjøpe batteri, ta med et måleinstrument og sjekk hvilespenningen på batteriet. Er den under 12,7 volt har det stått lenge.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Synes selv det var litt snodig, men har ikke tenkt over det noe særlig over det siden jeg ikke har mye erfaring med slikt.

                Men la merke til at det skulle mye lading til før det var fullt og det er vel ikke et spesielt godt tegn. Dette gjaldt også batteriet jeg fikk nytt nå.

                Gjenstår å teste i bilen.
                Alpine 137BTi
                B² Audio = Lyd


                '97 E39 528

                Comment

                Working...
                X