Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til en LIB 1881

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til en LIB 1881

    Hei, ska lage kasse til en 18" LIB, skal stå i ein passat stv, skal kjøre den på en LIB 3500.1 i 2ohm, so 2000rms ca. Er ikkje sikker på om eg ska ha sub opp og port bak eller begge dele bak eller opp. Høre på litt variert musikk so tenkte å prøve å lage ein patent so eg fekk tuna den både lavt å høgt, lage til med 3 bolta i porten so eg kan skru ut og berre skyve inn ein plate eller to til for å få lavare frekvens på kassa. Veit ikkje om det vil funke eller om det berre e best å tune den en plass i midten? Har ikkje laga kasse før, men har såtte å leika meg litt med ein box kalkulator. Sette stor pris på all hjelp
    Attached Files

  • #2
    Spør Lyd her på forumet så har han nok noen svar til deg

    han har passat selv og hadd Lib 18"
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Veit at om port skal spille opp på disse bilene MÅ taket dempes, helt jævli dårlig originalt taket på disse stv. ; p
      Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
      | Gladen 75c6 - DD m4a |
      | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

      Comment


      • #4
        Ja hør med Lyd. Han har holdt på masse med de elementene. Jeg har 4 x LIB15 selv, de trykker brillefint!

        Titta kjapt på de to forslagene dine. 4cm bredde på porten blir nok for lite. Tror det vil kunne gi støy. Husker ikke helt hvor mye portareal du bør ligge på for det elementet, men jeg ville nok gått et sted midt imellom de to forslagene. F.eks 8cm bredde og ikke full høyde av kassa, ja jeg vet det er litt ekstra jobb. Ellers kan du f.eks ha element og port i den samme veggen på kassa. Da har du mulighet til å eksperimentere og finne ut hva som låter best. F.eks port&element opp, bakover, eller sub helt bak i bilen og spiller frem.
        never enough!

        Comment


        • #5
          So en 6cm bredde på porten ca? Tenkte å lage me 8 osso ha noken plate eg kunne skubbe inni for å tune den lavt, men tune den midt imellom so spela den vel greit på alt Så du trur port å element på samme side blir best?

          Comment


          • #6
            Bare husk at på torres er det ytre mål på kassa du oppgir og indre mål på porten(teit opplegg.....)
            Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
            | Gladen 75c6 - DD m4a |
            | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

            Comment

            Working...
            X