Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bassen spiller av seg selv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bassen spiller av seg selv

    Vel, som dere kanskje forstår, så spiller altså anlegget av seg selv uten at jeg har musikk på. Dersom jeg spiller av en CD-plate, dunker den i takt med musikken
    i tillegg til at den dunker uavhengig av musikken. Når jeg da setter på pause, dunker den av seg selv ca. 1 gang i sekundet (eller hvert 2. sekund, har ikke talt.) Er det noen som aner hva jeg kan gjøre for å ordne det? Jeg vet ikke hva anlegget heter, det er et løst basselement i hatthylla, og jeg har 2 forsterkere (1 til høyttalerne (2x 6x9) + bassen i hatthylla, 1 til høyttalerne foran). Håper noen kan hjelpe meg... Bassen slutter forsåviidt å dunke når jeg slår av CD-spilleren.
    Last edited by Beetle73; 22-07-2013, 22:09. Reason: Saken er løst

  • #2
    Har du sjekket at alle kabler er festet sikkelig?

    Hvorfor har du ett løst basselement i hattehylla? Det hørtes ut som ei dødsfelle..

    Comment


    • #3
      Hadde samme problem, da var det phonoinngangene på monoblokk som var problemet:/ prøv og beveg phonokabelkontakten på forsterkeren litt fremm og tilbake så hører du det at bassen dunker hvis du beveger en bestemt rettning hvis det ikke hjelper så aner jeg ikke, men verdt å sjekke

      Comment


      • #4
        Originally posted by trustno1 View Post
        Har du sjekket at alle kabler er festet sikkelig?

        Hvorfor har du ett løst basselement i hattehylla? Det hørtes ut som ei dødsfelle..
        Har sjekket kablene så godt det går, igrunnen.. Mulig det er noe som er festet feil. Elementet er selvfølgelig skrudd fast i hylla, det jeg mente var at jeg ikke har kasse.

        Comment


        • #5
          Originally posted by matsemann1 View Post
          Hadde samme problem, da var det phonoinngangene på monoblokk som var problemet:/ prøv og beveg phonokabelkontakten på forsterkeren litt fremm og tilbake så hører du det at bassen dunker hvis du beveger en bestemt rettning hvis det ikke hjelper så aner jeg ikke, men verdt å sjekke
          Jeg er totalt grønn på dette, så hvor er monoblokka? Er det forsterkeren? Og hvordan ser en phonokabel ut?

          Comment


          • #6
            Monoblokk er det folk kaller en forsterker som kun har én kanal (kan godt ha flere utganger, men disse summeres i én kanal).

            Det er forsterkeren som driver subelementet hvis du har passiv sub. Phonokabel er kablen som gir signal fra hovedenhet til forsterker. En phonokabel ser typisk slik ut:

            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jørgen View Post
              Monoblokk er det folk kaller en forsterker som kun har én kanal (kan godt ha flere utganger, men disse summeres i én kanal).

              Det er forsterkeren som driver subelementet hvis du har passiv sub. Phonokabel er kablen som gir signal fra hovedenhet til forsterker. En phonokabel ser typisk slik ut:

              Okei, takk skal du ha! Jeg aner ikke om suben er aktiv eller passiv... Hva er egentlig forskjellen, og hvorden finner jeg ut hva jeg har? Og hvor er denne "hovedenheten"? Haha, som sagt, jeg er totalt grønn på anlegg

              Comment


              • #8
                Hvis den kommer ferdig med en innebygd forsterker er den aktiv. Hovedenheten er cd/kasett/radio-spilleren som jeg tipper du har foran i midtkonsollen.
                Prøv å evt ta bilder/video av problemene. Det er ikke alltid lett å løse problemer på måfå over Internettet .
                never enough!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bass-freek View Post
                  Hvis den kommer ferdig med en innebygd forsterker er den aktiv. Hovedenheten er cd/kasett/radio-spilleren som jeg tipper du har foran i midtkonsollen.
                  Prøv å evt ta bilder/video av problemene. Det er ikke alltid lett å løse problemer på måfå over Internettet .
                  Tusen takk for svar alle sammen! Da har jeg altså en passiv sub, i og med at forsterkeren er for seg selv. Har riktignok CD/radio-spiller foran ja Jeg kan prøve å ta bilde, men jeg kan ikke garantere at dere blir noe klokere av det Er også et VELDIG vrient anlegg å komme til, da det står bak i min VW Boble...

                  Comment


                  • #10
                    Det viste seg at forsterkeren hadde røket, så det blir nok nytt anlegg hele veien

                    Comment

                    Working...
                    X