Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rar lyd av Dynabel forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rar lyd av Dynabel forsterker

    Jeg har hatt samme problem tidligere, men etter at jeg gikk fra to elementer til et så ble problemet borte. Men nå som jeg har byttet element så har problemet kommet tilbake

    Problemet er at forsterkeren lager en stygg skrapelyd om jeg presser anlegget over 1/2 volum styrke på spilleren. Eneste forskjell fra nå, og før da anlegget oppførte seg OK er at jeg har byttet fra 1stk Focal P30DB, 4ohm til en Gladen SQX 4ohm. Bassen klarer dobbel effekt, men det skal forsterkeren klare også.

    Ekstra ille blir skrapelydene om jeg skrur på loudness (eller hvordan det skrives).

    Jeg har målt litt å. Jeg har aldri under 13V inn på forsterkeren, så den biten skal være OK

    Noen som vet noe? Er det dynabel forsterkeren som er bygd opp av elendige komponenter?

    Forsterker: Dynabel BF0756
    Spiller: Pioneer X6500DAB (skrapelyden var der da å)
    Front: Focal PS165
    SUB: Gladen SQX
    Last edited by T-Karlsen85; 13-07-2013, 11:03.

  • #2
    Så lyden kommer fra selve forsterkeren? Og ikke fra suben? Kanskje det er noe løst inni forsterkeren som vibrerer når du skrur opp litt??

    Comment


    • #3
      Det er forsterkeren som lager skrapelyden, og skapelyden kommer på frontsettet. Skrur jeg av bass utgangen på spilleren blir skrapelyden borte.

      Hva skal de være som ligger inni der og lager skrapelyd toner på utgangene? Skal ta å ringe dynabel til uka. De svarer jo aldri på mail

      Comment


      • #4
        Hvilken delefrekvens kjører du på frontsettet ditt?

        Comment


        • #5
          Forsterkeren er satt opp til å kjøre alt rett igjennom. Delinga skjer i pioneer spilleren. Frontsettet tar fra 100hz og oppover, mens bassen får opp til 100hz. Har også brukt 125hz

          Comment


          • #6
            100htz å nedover går det vell
            2 loud

            Comment


            • #7
              Originally posted by nav View Post
              100htz å nedover går det vell
              Vil tro et frontsett ikke spiller veldig fint hvis du deler ved 100hz og nedover, får jo lite bruk for diskanten også da

              Comment


              • #8
                Originally posted by T-Karlsen85 View Post
                Det er forsterkeren som lager skrapelyden, og skapelyden kommer på frontsettet. Skrur jeg av bass utgangen på spilleren blir skrapelyden borte.

                Hva skal de være som ligger inni der og lager skrapelyd toner på utgangene? Skal ta å ringe dynabel til uka. De svarer jo aldri på mail
                Var defor jeg spurte om lyden kom fra forsterkeren, men det gjør den jo ikke, den kommer fra høyttalerene

                Comment


                • #9
                  Kobler jeg vekk bassen, så kan jeg spille høyt. Da er det ikke noe galt der. Kobler jeg til bassen så kommer det skrapelyder i frontsettet. Så ja, skrapelyden kommer fra høytalerne. Signalet ut fra forsterkeren er ikke bra

                  Comment


                  • #10
                    Men nå er problemet borte. Jeg har ikke rørt en eneste innstilling på spilleren eller forsterkeren. Eneste jeg har gjort er å fjerne det Focal lokket jeg hadde i gulvet.

                    Så kan et element lage støy, om den ikke får nok plass til å pumpe basstrykket? :S

                    Sånn som jeg tenker da. For liten plass bak og forran elementet. Ikke stor nok åpning til å få pumpet ut luft. Blir tyngere for forsterkeren å drive.. og vil da ende med større last, og kutting?
                    Last edited by T-Karlsen85; 15-07-2013, 22:55.

                    Comment

                    Working...
                    X