Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjellig lengde på aeroporter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjellig lengde på aeroporter?

    I min kasse skal det inn 3stk aeroporter på toppen. To av dem blir over brønnen, men siden brønnen er på ene siden av bagasjerommet så blir den siste porten over gulvet i kassa. Og dem skulle gjerne vært litt lenger enn det!
    Går det an på noen måte å ha forskjellig lengde på portene? Eller hvor langt må det være fra enden av flens til gulv? Og hvordan regner man ut lengden på portene med flensene? Har lest litt forskjellige ting, at flensen skal regnes som 4cm hvis røret er lenger enn 12cm osv..
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

  • #2
    Originally posted by Custom View Post
    I min kasse skal det inn 3stk aeroporter på toppen. To av dem blir over brønnen, men siden brønnen er på ene siden av bagasjerommet så blir den siste porten over gulvet i kassa. Og dem skulle gjerne vært litt lenger enn det!
    Går det an på noen måte å ha forskjellig lengde på portene? Eller hvor langt må det være fra enden av flens til gulv? Og hvordan regner man ut lengden på portene med flensene? Har lest litt forskjellige ting, at flensen skal regnes som 4cm hvis røret er lenger enn 12cm osv..
    Avstand fra enden av porten (flensen) bør være større enn diameteren på porten.
    Angående forskjellige lengder er jeg usikker på utregning, det er jo bare å prøve tenker jeg. Det vil jo bety at luftvolumet i den aktuelle porten er mindre enn i de andre, noe som vil kunne påvirke hastigheten som lufta i den"korte" porten beveger seg med. Om det er hørbart vet jeg ikke .
    never enough!

    Comment


    • #3
      Får vel bare safe med tre like lange porter og heller ha litt høy tuning frem til jeg får bygd meg to forskjellige slisseporter jeg kan bytte på
      Mvh Julian Sommer
      Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

      Comment


      • #4
        Jeg har lurt litt på dette med ulike lengder selv, men ikke rukket å teste det enda. Jeg er ikke sikker på dette, men jeg vil tro at tuningen mer eller mindre vil tilsvare det som den korteste porten vil gi. Dette er der luftmotstanden vil være minst.

        Comment


        • #5
          Her må vi ha Dag Johansen på banen hvis du vil ha fasitsvaret tenker jeg!
          never enough!

          Comment


          • #6
            Ja, kom kom Dag!
            Mvh Julian Sommer
            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

            Comment


            • #7
              Kan du ikke bare vinkle rørene da?

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Kan du ikke bare vinkle rørene da?
                Nei, blir antakeligvis byttet ut med slisseport uansett. Men skulle gjerne prøvd dette.
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment

                Working...
                X