Announcement

Collapse
No announcement yet.

trøbbel med pioneer x6500dab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trøbbel med pioneer x6500dab

    har en Pioneer 6500dab. når jeg forandrer på eq'en kan de finne på å smelle noe jævlig.... vet ikke hva problemet er. har susing i kun 1 diskant. på volum 1-0 og 0-1 kommer de en smelle lyd samt susing helt opp til volum 4.. ganske irriterende. i går var bilen på meca får eu godkjenning, de sa at spillern måtte ut får at bilen skulle eu gokjennes. dette konkluderte de me at var fordi motorlampe lyser når spiller er i. fordi min bil er tydligvis laget slik at når jeg øker farten øker bilen volumet for å konmpansere med veistøy...får også "error 19" hele tiden... hjelp anyone ? har en golf 4 2001modell
    orion hcca black coil - mosconi - optima

  • #2
    dette konkluderte de me at var fordi motorlampe lyser når spiller er i. fordi min bil er tydligvis laget slik at når jeg øker farten øker bilen volumet for å konmpansere med veistøy...l
    Dette har jeg aldri hørt om. er det dynamostøy? (susing følger turtallet)
    ?

    Comment


    • #3
      Har du koblet spilleren selv, eller var det "plug n play" med koblingene? Høres ut som noe er feilkoblet...

      Comment


      • #4
        plug n play :S nei ikke dynamostøy... bare noe grunnstøy eller hva jeg skal kalle det. å kun i ene diskanten.. sjønner ikke helt hvordan bilen skal klikke helt bare pågrunn av at den vil skru opp lyden på stereoen.. vertfall det de sa på meca. trenkte jeg sku høre med møller..
        orion hcca black coil - mosconi - optima

        Comment


        • #5
          tenkte jeg sku legge nytt ledningsnett selv til en helt ny spiller!... noen tips til spiller ?
          orion hcca black coil - mosconi - optima

          Comment


          • #6
            I ISO kontakten i denne bilen kan man både ha can-bus og hastighets signal, hvis disse blir koblet til feil eller lignende kan man få feil på mange av bilens systemer, da can-bus er koblet sammen med alle styreenhetene, og hastighet er koblet sammen med motor, abs osv, dette har jeg vært borti flere ganger som VAG mekaniker, at folk hadde koblet opp spillerene feil. Derfor er det viktig at man veit hva de forskjellige ledningene er til i ISO kontakten til både spiller å bil, for iso er ikke alltid bare Plug and Play gjør deg kjent med koblingene å påse at alt er blir koblet riktig, kan ikke love deg at støyen blir borte, men motorlampa slutter nok å lyse

            Comment


            • #7
              tusen takk for svar! vet du hva jeg skal gjøre ? vet ikke hva alle ledninger betyr
              orion hcca black coil - mosconi - optima

              Comment


              • #8
                Har du originalspilleren til bilen?

                Comment


                • #9
                  nei desverre :S sto ikke i bilen når jeg kjøpte den.
                  orion hcca black coil - mosconi - optima

                  Comment


                  • #10
                    Ok. Skal se hva jeg har av koblingsskjemaer hjemme,

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Nils View Post
                      Ok. Skal se hva jeg har av koblingsskjemaer hjemme,
                      funnet noe ?
                      orion hcca black coil - mosconi - optima

                      Comment


                      • #12
                        Jepp... Sorry for at det har tatt så lang tid, skal se om jeg får lagt det ut her om litt, eventuelt send meg nummeret ditt på pm

                        Comment


                        • #13
                          Sånn, fant ikke koblingsskjemaet, men jeg tok bilde av koblingene til en originalspiller.



                          Ub+ og + er konstant pluss i fra batteri, over Ub+ finner du gods, over + finer du Instrumentbelysning, og så kommer vi til det koblingspunktet du antageligvis har en ledning koblet til, K-BUS, her skal du ikke ha noen ledning koblet til, S-kont er "acc" tilkoblingen, dette er kontakten som sitter i tenningslåsen, den som skrur seg av når du drar ut nøkkelen, mute kontakten skal du heller ikke ha noe koblet til, GA er jeg litt usikker på her i skrivende stund, mulig dette er Remote/antenne men er ikke sikker.

                          Comment

                          Working...
                          X