Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke strøm

    Har tideligere hatt ett problem med at subben bare vill spille når den står lengre mot høyre i baggasjerommet, men da ender det opp med at høytaleren i hattehyllen ikke ligger skikkelig nede i hattehyllen..
    Stilte den i midten av baggasjerommet før i dag (fikk selvfølgelig ikke lyd) Kom fram til at det var plus kabelen (?) som var problemet (Er ikke så god på anlegg så er litt vanskelig og forklare) så jeg tok ut kabelen, klippte litt av den, tilpassa den litt og tok den nedpå og fikk det til og funke, etterpå så begynte jeg og rote rundt med noe jeg ikke husker navnet på, det hjelpet mot kortsluttning, da fikk jeg ikke lyd, jeg tok det tilbake til slik det var (uten delen mot kortsluttning) og nå funker det ikke i det hele tatt, har brukt måleapparat og får korrekte målinger.

    Glemte og nevne at kabelen er koblet til forsterkeren som da er skrudd fast på toppen av subben.

    Er en JVC forsterker

  • #2
    Slår forsterkeren seg på? er det lys på den som viser at den skur seg på.
    Viss ja, sjekk signalkablene.
    Viss ikke, sjekk remote kabelen ( den som sender styrestrøm fra cd-spiller til forsterker)

    Comment


    • #3
      Nei, er ikke noe lys i det hele tatt, men skal sjekke remote

      Comment


      • #4
        Ser ikke ut til og være remoten, sitter fint i både spiller og forsterker

        Comment


        • #5
          Kanskje noen bilder av koblingen din kan hjelpe?

          Comment


          • #6
            http://bildr.no/view/encrbG5s
            http://bildr.no/view/dVNvVCt0

            Comment


            • #7
              http://bildr.no/view/UGhGcHZv

              Comment


              • #8
                Den koblingen vil nok aldri gi noe særlig lyd fra seg.
                Du kan ikke bruke en firekanaler som en monoblokk. Du kan nok brokoble ene siden for å få liv i subben.
                Hvis du kobler pluss til den plussen som er ledig ved siden av minusen du har koblet vil du nok få liv i subben.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Slednekk View Post
                  Den koblingen vil nok aldri gi noe særlig lyd fra seg.
                  Du kan ikke bruke en firekanaler som en monoblokk. Du kan nok brokoble ene siden for å få liv i subben.
                  Hvis du kobler pluss til den plussen som er ledig ved siden av minusen du har koblet vil du nok få liv i subben.
                  Syns nå den har levert ganske bra lyd jeg, men takk for tipset, skal sjekke det

                  Comment


                  • #10
                    Hmmm mulig du har ødelagt forsterkeren da...
                    Du får ta deg en tur ut og sjekke
                    Lykke til

                    Comment


                    • #11
                      jeg synes det såg ut som pluss kabelen din var ganske flisette å om du har flyttet litt rundt på subben kan det være du har fått en kortslutning. sjekk sikringene på forsterkern.
                      orion hcca black coil - mosconi - optima

                      Comment


                      • #12
                        Det er sånne som dette som ikke skulle hatt lov å røre noe elektrisk i en bil, og det værste er at de tror at det ikke er noe farlig, for det er jo "bare" 12v det er snakk om. Er nok ikke like blid den dagen bilen står i full fyr :P

                        Comment

                        Working...
                        X