Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd/skurring ved oppstart av bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulyd/skurring ved oppstart av bil

    Har en orginal VW rns510 radio i bilen. For å få mere futt så har jeg koblet på en ekstern forsterker. Har brukt et såkalt "plug and play" ledningsnett på denne. Lagt opp ekstra +/- ledninger fra batteri. Har også byttet høytalere. Når jeg starter bilen så skraper/skurrer( i høytalerene) det i et par sekunder før alt blir som normalt.
    Er det sånn at bilen fører all strøm til starter og kutter strøm til spiller som må starte på nytt ? og at lyden kommer derfra ?Har også en svak turtallsusing eller dynamosusing men kan vel bruke sånne ? :
    http://www.dynabel.no/Shop/List/Støyfilter/831/1
    Tips og forslag motas med takk

  • #2
    Angående "turtallsstøyen" som du kaller det, ville jeg nok først forsøkt å legge ny/bedre jording til spilleren! Vært borti mange tilfeller der dette løser problemet.. Legg ny kabel og jorde den i et punkt du er sikker på har god kontakt med karroseriet, om du kobler til en skrue så puss gjerne av lakken på skruen først slik at det blir minst mulig motstand

    Comment


    • #3
      Originally posted by audi View Post
      Angående "turtallsstøyen" som du kaller det, ville jeg nok først forsøkt å legge ny/bedre jording til spilleren! Vært borti mange tilfeller der dette løser problemet.. Legg ny kabel og jorde den i et punkt du er sikker på har god kontakt med karroseriet, om du kobler til en skrue så puss gjerne av lakken på skruen først slik at det blir minst mulig motstand
      Har like tykk jordingskabel som strømkabel. Denne er festet til minus på batteriet

      Comment


      • #4
        Da fant jeg ut av dette. Forsterkeren var festet til en plate av stål som igjen var skrudd i karroseriet. Så der var det masse jord gitt

        Comment


        • #5
          Det burde ikke ha noe å si, kretskortet inne i forsterker skal være isolert fra metallet til forsterkeren.
          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jørgen View Post
            Det burde ikke ha noe å si, kretskortet inne i forsterker skal være isolert fra metallet til forsterkeren.
            Tja ikke vet jeg men da jeg brukte 2 sidig tape til å feste forsterkeren med isteden for skruer så forsvant de lydene. Var hos forhandleren som hørte på lyden og det var han som fortalte meg hva jeg skulle gjøre.

            Comment

            Working...
            X