Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feil på Focal Ibus 2.1!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feil på Focal Ibus 2.1!

    Hei!
    Eg kjøpte ein brukt Focal Ibus 2.1 som skal ha ein defekt chip i kretskortet til forsterkeren, elementet virker på ekstern forsterker, da eg fekk den veldig billig tenkte eg å gi det ein sjanse å få erstatta chipen, før eg borrer meg inni kabinettet å lager terminaler slik at den virker på forsterkeren min.

    MEN da kjem spørsmålet, er det mulig å få tak i koblingsskjerma over den? og kor får man tak i chip? Kjenner ein som er dyktig på loddebolt, så visst noen har tips eller veit kvar ein finner deler og skjerma, spytt ut!

    Såg ingen tekst på chipen når eg skrudde opp kabinettet....

  • #2
    skjema osv blir som oftest ikke lagt ut for oss dødelige..
    da blir det jo veldig lett å "kopiere"

    så ville tatt kontakt med bedrifter som lagerfører focal evnt, men tviler på at du kommer noe lengre dessverre :/
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Irriterende greier da! tenkte eg hadde gjort eit røverkjøp og kunne fikse den! Men siden eg har ein liten forsterker så kan den jo brukes, bare lage terminaler i kabinettet for ein ok finish. Men får sende ein mail til diverse som selger focal, kanskje nokon der har ein god dag!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Intel94 View Post
        Irriterende greier da! tenkte eg hadde gjort eit røverkjøp og kunne fikse den! Men siden eg har ein liten forsterker så kan den jo brukes, bare lage terminaler i kabinettet for ein ok finish. Men får sende ein mail til diverse som selger focal, kanskje nokon der har ein god dag!


        får ikke klipt de kablene i kabinettet som fører til den "kontakten" på utsiden av kabinettet?
        som høyttaler terminal?

        litt vanskelig å se hvordan det er koblet sammen med det bilde..
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          Bilde du la opp var ikkje likt som min, her er min:

          http://finncdn.no/mmo/2013/4/vertica...2049147442.jpg

          Tenker å sjå om det er mulig å lage terminaler av strøminngangen på den visst eg ikkje får tak i chip, for kva er vel poenget med å sette strøm i den da

          Comment


          • #6
            Hei igjen!
            Har no funne ut at chipen heter; "KIA494AF 030" Fant på ebay ein som heter "KIA494AF 418" Og dei ser like ut, men er det nokon som veit om dette er samme? kanskje "030" og "418" berre er nummeret på chipen?

            Håper noen vet!

            Comment


            • #7
              de kan se helt like ut.. men ha 2 forskjellige kretser / funksjoner .. ikke lett å si..
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                Er nettopp det eg er redd for, at dei nummera indikerer eit eller anna, har sendt mail til selgeren i håp om at han vet det!

                Comment

                Working...
                X