Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål ang volt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål ang volt

    Har nå som sikkert flere vet, slitt litt med strøm på bilstereoen i Sharanen.
    Det mest irriterende er blinkingen i lysa, og da snakker vi om mye blinking. Har trekt opp alt i 53 Kv også the big 3, fikk i dag målt strømtrekket bak. ved måling på forsterker, ligger spenningen på normalt volum på 14,8 volt. Men drar jeg på noe jævli med mye dyp bass så detter volt ned til 13,6. . Fikk en til å ruse motoren til litt over 2000 Rpm, og da gikk voltmeter opp til 13,9 på batteriet i motoren lå det på samme spenningen som bak ved de forskjellige målingene.

    Har en 180 Amp Dynamo. Det jeg ikke skjønner, er at det enda blinker noe jævlig i frontlysene og ineriør lysene. Prøvde igjen å koble via kondis og da forsvant blinking i lys. i og med at vi oppgraderte kablene hadde jeg et håp om å slippe kondis, men er nå så lei av blinkingene i lys, at jeg vurderer å koble den opp permanent.

    Hva er egentlig godkjent når det gjelder strømtap?
    Er litt rådvill og klør meg i huet over dette problemet. Kan gjerne komme til noen som kan hjelpe til å måle, for å se etter om det er noen steder stømtapet er markant.
    Elementet er en Gladen spl 12"



    Forsterker er

    RMS Power 4 Ohm 1 x 700W
    RMS Power 2 Ohm 1 x 1300W
    RMS Power 1 Ohm 1 x 2200W
    RMS Power 0.5 Ohm 1 x 3200W
    THD (A-weight) < 0,15%
    Input sensitivity 200mV - 5.0 V
    Low Pass (24oct) 10 - 220 Hz
    Subsonic (24oct) 10 - 50 Hz
    Bass Boost(0-12dB) 30 - 80 Hz
    Dimensions (W x H x L) 228 x 53 x 436 mm

    Batterier 2x

  • #2
    14V er det min dynamo lader på Synes dette er litt merkelig og dette har jo du slitt med en stund? Kanskje pærene dine ikke er designet for 12V, men 15?
    ?

    Comment


    • #3
      13,6v er ikke lavt i det hele tatt, bør ikke blinke i lys da. Hvor stort var strømtrekket? Du skrev du hadde målt det, men skrev det aldri.
      Men jeg mistenker at det er underdimensjonert jording under panseret som forårsaker dette siden spenninga på forsterkerne er såpass høyt som 13,6v
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Takk for svar. Alt av jord i motor rom er oppgradert til 53Kv. Motor til chassi ,batteri til chassi, dynamo til batteri.
        Så er usikker på hva som er årsaken til dette. Strømtrekket var kansje feil å si, men mente at det lå på 13,6 volt ved belastning. Lastet ned forsterkeren til 0.5 Ohm og herremin gud hvor det elementet sparker. men tror det får kjørt seg. Kjente på menbranen til elementet da jeg parkerte, og det var varmt som fy.

        Vet ikke hvor skadelig det er? Men uansett så tar jeg gjerne imot hjelp for å finne ut av strømproblemene. Tenker da på eventuell måling av strømtrekk og lignende

        Comment


        • #5
          Må si at dette er meget merkelig. Har du biltema batteriet i front og 2 stk odyssey bak? hvem batteri har du trekket ifra og hvordan har du koblet det opp? har du satt på kabel sko på de ledningene jeg nevnte på? på batteriet bak?
          husk at du trekker en god del enn 180 ampere den forsterkeren din,hehe Har du sjekket alle boltene og diverse til batteriene? når det er sagt så er du jo nesten forfulgt av uflax. høhø


          mvh kim

          Comment


          • #6
            Kan vel være en jording til original strømboksen som ligger i konflikt med noe annet? Eller en plusskabel der så er blitt brent/dårlig festa?

            Comment


            • #7
              Biltema foran og et odysse batteri bak. Alt av kabelsko oppgradert. Men risikerer jeg å ødelegge elementet siden det blir så jævli varmt :-). Subben kom først ordentlig til liv ved 0.5 Ohm he he. Kan komme innom en tur så vi kan måle litt her å der Kimafro

              Comment

              Working...
              X