Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koblinger for stereo i AudiA4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koblinger for stereo i AudiA4

    Hei.

    Sliter med fargekodene bak den originale spilleren i en A4 2003 mod med ConcertII spiller. Skal nå montere inn nye spiller i bilen (Kenwood), og trenger litt hjelp med ledningsovergangene.

    Overgangen for stereokablene er grei, men har problemer med den andre hurtigkoblingen.


    Koblingene som sitter originalt fra bilen seg slik ut:
    (Rød/blå) - (tom) - (Grønn/blå) - (tom)
    (Brun) - (tom) - (tom) - (Brun/lyseblå)

    mens koblingene som kommer fra spilleren ser slik ut:
    (Rød) - (blå) - (tom) - (tom)
    (Svart) - (Oransje) - (gul) - (tom)

    Ser jo ut til at koblingene til venstre stemmer, med spenning og jording. Men hva betyr resten av fargekodene?? Kan ordne bilder dersom det er behov.

    Audi og fargekoder....
    Last edited by audi; 09-05-2013, 21:30. Reason: Skriveleif

  • #2
    Fikk ordnet bilder av koblingene:








    Noen som har litt mer peiling på disse enn meg?

    Comment


    • #3
      Fargene i bilen har ikke noe å si så sant du har kjøpt riktige overganger, da er det plug`n play. Eneste er at du KANSKJE må bytte om på rød og gul til spilleren

      Comment


      • #4
        Da var saken løst! Dessverre ikke plug'n play dette (kan hende den gamle spilleren er hemma). Fikk målt meg frem til at den gule ledningen skulle ha 12v konstantstrøm (minnet i spilleren), og byttet om oppe og nede på den oransje og den blå kabelen, og dermed ble det liv!

        Comment


        • #5
          Hva skjer nå når du skrur av og på lysbryteren? Skrur spilleren seg av/på med tenninga nå, eller må du skru den av direkte på spilleren?

          Det er fortsatt plug&play i din bil, med korrekt adapter.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Spilleren slår seg ikke på selv om lysbryteren slås på, nei.. Må gjøre det manuelt på spilleren. Men er slik jeg har hatt det på alle bilene mine, og syntes dette er en helt grei løsning, så dersom det ikkeoppstår noen komplikasjoner denne løsningen...

            Comment

            Working...
            X