Announcement

Collapse
No announcement yet.

Protekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Protekt

    Eg har ein kicker zx 2500.1 og når eg skrur på spilleren så den får strømm så går den bare inn og ut av protekt.
    nokon som har ei låsing på det?

  • #2
    Det kan være mange ting, men jording er en gjennganger. Så kan det jo feks være kortsluttning i suben som er koblet til. Eller feilkobling osv...

    Test med KUN pluss, remote og jord tilkoblet, og sørg for GOD jording i bart metall, setebeltefestet der låsen til baksetebeltet er festet pleier å være bra, men puss deg ned til bart metall

    Comment


    • #3
      Har pussa meg ned til blankt stål og har lodda den fast. har testa bare med dei 3 ledningane å samme probleme enda.

      Comment


      • #4
        Hvor lavt er forsterkeren lastet?
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jørgen View Post
          Hvor lavt er forsterkeren lastet?
          Vist det er ohm du tenker så er det 2. Er det noko ana må du forklare er ikkje så inn i detta klarer å koble opp og sette det ijn men ikkje fikse noko vist det e feil.

          Comment


          • #6
            Ok, vet du hvordan subben er koblet?

            Hvordan vet du at den er i 2 ohm?
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Han skriver at dette skjer UTEN suben koblet til også, så her er det nok snakk om en defekt forsterker... Ihvertfall hvis det er 12v eller mer inn på forsterkeren

              En ting jeg stusser litt på, er at han har loddet fast jordkabelen, for man skal ha litt av et loddeutstyr for å lodde en såpass tykk kabel til karosseriet, så jeg vil gjerne se et bilde av denne jordingen

              Comment


              • #8
                I følge det arke som kom med subben så skal den vere i 2 ohm.

                Eg lodda den fast bare for å se om det var noko forsjelld bruker å ha kabelsko på og skru den i sete.

                Det kan komme et slag fra bassen av og til så veit ikkje om det har noko å si om den er gåen eller ikkje.

                Comment


                • #9
                  Mål spenning inn på forsterkeren du, så poster du resultatene etterpå. Først måler du uten spilleren på, så med spilleren på. Begge gangene med motoren i gang. Mål også spenningen du har fremme ved batteriet

                  Comment


                  • #10
                    hå skal eg stille den inn på for å måle spenning da? husker ikkje detta fra skulen. volt er greit men resten e verre

                    Comment


                    • #11
                      VDC, 20V er vel et trinn å stille til.

                      Kunne du tatt bilder av jordingspunktet ditt? Har aldri hørt om noen som har loddet fast jord til bil før, tåler det noen sterke rykk da?
                      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                      Comment


                      • #12
                        Dette er jeg også meget nyskjerrig på. Hmmm

                        Mvh kim

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har en sånn fosterker og jeg hadde samme probleme på min det va en IC og to resistanser som va godt på min og jeg låg på 14V når jeg spilte å det var kobla i 2ohm. og vet om en til som va samme probleme på hanes va kobla i 4 ohm da det skjede. kan være en svakhet i dem :/
                          MVH Mats S. Erdal

                          Comment


                          • #14
                            en grei måtte å utelukke "jordings feil" er helt enkelt å flytte jord til et annet nærliggende punkt eller sette en i tilleg til den "faste" self den nye må også være rent

                            De aller fleste ganger forsterkeren går gjerne PÅ uten signal, men går i protect med høyere volum eller med litt signal

                            for å sjekke om det er for lav impedans er bare å koble av høyttaleren helt enkelt

                            om den går i protect etter å ha prøvd disse punktene så er det mest sansynlig at det er feil i forsterkeren og hva som er feil kan være mye forskjellige desverre.
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #15
                              nå fikke eg bass i bilen etter eg lodda den fast i brønnen. veit ikkje hå som va forskjelden måtte spille litt høgt så kom den. Får se hå lenge det varer :P

                              Med spilleren av måte eg 14.3 og 14.2 med spilleren av.

                              Comment

                              Working...
                              X