Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skraping i høytaler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skraping i høytaler.

    Hei. Har hørt i det siste at det har kommet skraping fra høytaleren i døren på høyre side. Tok ut høytaleren i dag for å se hva som var galt. Når jeg trykket ned, så kom den skrapelyden frem. Skjekket Ohmen, og den var på 3,6 Ohm. Det er ikke dårlig.
    Så ser jeg at det er noe som ligner litt på folie, bare at det er kobberfarget som stikker opp fra "bullet" formen i høytaleren, ser også at det er tydelige skrapemerker på den. Hva i alle dager har skjedd her?

    Dette er snakk om en Mtx 6000 Thunder høytaler. Husker ikke serienummeret, men er noe med TS 6023 eller noe. Er sånn med "bullet" i midten.

    Tusen takk for svar.
    Ingen basskasse for øyeblikket :\
    Gladen SPL 1800c1 monoblokk
    Gladen M-Line høyttalere
    Gladen M-Line tweeters

  • #2
    Høres ut som den er sprengt... Da blir det gjerne sånne skrapelyder.

    Comment


    • #3
      Var det jeg tenkte også. Er vel bare å få tak i 2 nye da.. :\
      Ingen basskasse for øyeblikket :\
      Gladen SPL 1800c1 monoblokk
      Gladen M-Line høyttalere
      Gladen M-Line tweeters

      Comment


      • #4
        Bye, bye høyttaler Ikke verdens undergang, men du har akkurat erfart hvordan en sprengt høyttaler høres ut. Ekkel lyd, ikke sant?

        Ikke noe å stresse med, bilstereo er forbruksmateriell - det skal ødelegges
        /// BIS

        Comment


        • #5
          Originally posted by BaardI View Post
          Bye, bye høyttaler Ikke verdens undergang, men du har akkurat erfart hvordan en sprengt høyttaler høres ut. Ekkel lyd, ikke sant?

          Ikke noe å stresse med, bilstereo er forbruksmateriell - det skal ødelegges
          Da er det noe du IKKE har skjønt mr. Bilstereo skal ikke ødelegges


          mvh kim

          Comment


          • #6
            Originally posted by kimafro View Post
            Da er det noe du IKKE har skjønt mr. Bilstereo skal ikke ødelegges


            mvh kim
            Noe? NOE? det er mye jeg ikke skjønner! Vet selv ikke hvordan jeg klarer det, men alt fra utganger på spillere til bass-element har måtte knele. Gjør meg egentlig ikke noe, så lenge jeg har råd til nytt. Da er det bare å lage ny kasse, bytte spillertype eller hva enn det er som har spilt sin siste note. Vet ikke hvorfor, men jeg liker det sånt.

            Men det er slik de sier: " brent bass lukter best" eller var det brent barn smaker vondt? husker ikke helt, har lekt med trelim idag
            /// BIS

            Comment


            • #7
              HAHA. I see. Joda har en råd så er det jo greit


              mvh kim

              Comment


              • #8
                Originally posted by BaardI View Post
                Noe? NOE? det er mye jeg ikke skjønner! Vet selv ikke hvordan jeg klarer det, men alt fra utganger på spillere til bass-element har måtte knele. Gjør meg egentlig ikke noe, så lenge jeg har råd til nytt. Da er det bare å lage ny kasse, bytte spillertype eller hva enn det er som har spilt sin siste note. Vet ikke hvorfor, men jeg liker det sånt.

                Men det er slik de sier: " brent bass lukter best" eller var det brent barn smaker vondt? husker ikke helt, har lekt med trelim idag
                Har du vurdert å rense ørene da?? Er vel billigere det enn å kjøpe ny stereo hele tiden, hehe.... Man det er desverre noen som mener "vrengt lyd låter best" og du er nok en av dem

                Comment


                • #9
                  Originally posted by cossiemk1 View Post
                  Har du vurdert å rense ørene da?? Er vel billigere det enn å kjøpe ny stereo hele tiden, hehe.... Man det er desverre noen som mener "vrengt lyd låter best" og du er nok en av dem
                  Går det ant å rense ører? bruker man trelim da? for det har jeg nemlig mer av!

                  Neida, er nok ikke glad i vrengt lyd - bare litt for glad i å skru fult opp når vi ikke sitter i bilen - og da sier anlegget bye, bye!

                  Har koblet opp litt LIB utstyr som smeller ganske greit - så får se hvor lang tid det tar før jeg dreper det
                  /// BIS

                  Comment

                  Working...
                  X