Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub spiller for høyt på lave vol. nivå og for lavt på høye nivå, need help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub spiller for høyt på lave vol. nivå og for lavt på høye nivå, need help!

    Som emne sier suben spiller for høyt med lave volum nivå og for lavt ved høye nivå, need help! Det dreier seg om en Ma-audio monoblokk koblet på en pioneer sub som skal temmes/innstilles. Er det gainen som står feil? Får det ikke helt til med prøv og feil metoden. Det buldrer noe voldsomt når jeg ikke spiller så høyt (for mye av det gode) og når jeg skrur høyt opp så forsvinner bassen i diskanten fra de andre høytalerene som er koblet dirkekte på spiller. Orginal Audi Consert.

    Noen med noe gode råd? Hva er" subsonic" justeringene på forsterkeren til?

  • #2
    Først av alt: hvordan står gainen nå i dag?

    At du mister bass fra resten av anlegget har sitt utspring i at den originale forsterkeren ikke klarer å levere det som kreves når du "drar på"

    Subsonic er et delefilter i bunn slik at man kan hindre et element å spille de aller laveste tonene dersom det er et problem
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Gainen står litt under halvfullt, justert ti ca. kl 11.
      På resten av anlegget er det filter på høytalerene da bilen ble levert med orginal sub, så de øvrige høytalere spiller kun lyse toner da den orginale suben ble koblet vekk.
      Virker på meg som at lyden fra suben blir overgått av høytalerne inne i bilen når en skur høyt opp , men ved "normal" bruk er suben altfor dominerende.

      Comment


      • #4
        Kan det ha noe med at utgangsignalet til suben er hentet som høysignal via adapter til lav signal, fra den orginale suben? Regner med det signalet kommer fra en orginal forsterker som plassert en eller annen plass?

        Comment


        • #5
          Eller at det er en innebygget loudness funksjon i audi spilleren, som booster bassen på lavt nivå og drar den tilbake når man skrur opp på spilleren. Er ikke helt ukjent at det er slikt på originalspillere, da hjelper det lite å stille på gain og subsonic filtere.. Har du mulighet å prøve med en "vanlig" spiller for eventuelt å eleminere Audi spilleren som problemkilde?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Blir desverre vanskelig å prøve med en annen spiller, ikke har jeg noen og vil nødig demontere noe i dashen da dette er helt ny bil. Var derfor jeg gikk for den enkle løsningen å koble meg inn på signalet fra den orginale suben.
            Det er en funskjon i audi spilleren som heter Gala, hvor man kan velge mlm 7 forskjellige nivå. Hører knapt forksjell. Noen som vet hva dette er?

            Comment


            • #7
              Prøve å koble adapteret til bakhøyttalerene i steden da

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Prøve å koble adapteret til bakhøyttalerene i steden da
                Der er vel all bass allerede filtrert vekk.

                Comment


                • #9
                  Trodde ikke det var noe filter til høyttalerene i audi jeg, men det kan være jeg tar feil... Det finner du i tilfelle fort ut

                  Comment


                  • #10
                    Der var det filter gitt:s

                    Comment

                    Working...
                    X