Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan kutte noe Mdf til kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som kan kutte noe Mdf til kasse?

    Lurer på om noen kan skjære til 22 Mdf plater for meg. Så setter jeg sammen kassa selv.
    Kan eventuelt ordne Mdf vist det er et porblem. Helst i Drammens området. Den kassa jeg har nå til Gladen Spl er bygd helt feil.
    Så mye blåse og dure lyder. Fant ikke noe kasseprogram som hadde dette elemenet i menyen. Men har ifølge Judys bilstereo behov for 75 Liter. Port og slikt aner jeg ikke, men kansje noen her har en ide?
    Har nå betalt jævli mye penger for både kasse og dørtrekk som viste seg å være helt på jordet. Føler meg mao lurt trill rundt. :-(
    Eventuelt, bygg kassa og trekk den så får du en Mosconi 200.2 som betaling

    Takker for all hjelp, hatt mye kødd med denne instalasjonen, så satser på at det går denne gangen :-)

    Link til program med mål og vinkler..

    http://speakerbuilder.dk/index.asp?i...getype=content

    Dybde 40 i bunn
    Dybde 35 i topp

    Bredde 112
    Kassa skal være 62 i bredde, men frontplata vil jeg ha i bredde 112 Cm så jeg slipper hullene på sidene. Så da må vel topp plata være like lang ?

    Høyde 45

    Link til elementet

    Last edited by woodpile; 16-03-2013, 02:46.

  • #2
    er det ikke like greit å ta mål av bilen din, så du vet hva du har plass til .. så lage kassen derreter?
    byggd til ditt bagasjerom så det ser normalt å fint ut?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by HLS View Post
      er det ikke like greit å ta mål av bilen din, så du vet hva du har plass til .. så lage kassen derreter?
      byggd til ditt bagasjerom så det ser normalt å fint ut?
      Ja la ut nye mål nå :-)

      Comment


      • #4
        Dette var jo meget generøst. Er det slot port du vil ha. Hvem side vil du ha porten på og hva slags tuning ønsker du?


        Mvh kim
        Last edited by kimafro; 16-03-2013, 13:00.

        Comment


        • #5
          Vel for å si det slik, vil ha en kasse som spiller optimalt til dette elementet. Da mener jeg mye og kontrolert bass. Kassa som jeg har nå, er for stor så blir mye blåselyder og rumlebass. Gjerne at det spiller dypt. Porter og slikt er det bare å lage så det blir best resultat :-)

          Legger ved bilde av kassa som jeg har nå. Vil ha frontplata like lang ut til sidene som topp plata.
          (vist du skjønner) Selve kassa blir jo rundt 60 bred. Men tar imot alle forslag

          Comment


          • #6
            Kassa di er ikke for stor. Dersom du har blåselyder kommer det av feil port ute nok avrundinger. Det fører til turbulens og dermed portstøy! Få laget porten skikkelig så skjer ikke det

            Satse på lukket kasse istedet eller?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Kanskje du skulle prøvd å tette porten og se om det blir bedre da?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Er det høyttaler stoff inn i porten også ?

                Comment


                • #9
                  Tastet inn elementet i winisd. og en kasse på 75 liter blir en ganske saftig port 25 cm høy 10cm bred og 67,3cm lang med en tuning på 35 hz. Men må jo plusse på literene til porten da. hehe hvor stor er den kassa du har nå?


                  mvh kim

                  Comment


                  • #10
                    Kassa jeg har nå er nærmere 90 l . Spiller jeg musikk med mye dyp bass bare durer der noe jævlig og det puffer å blåser. 75 liter er vist anbefalt størrelse. Og ja er filt inni porten pr i dag. Prøvd å få han som bygde kassa til å bygge en ny men får ikke svsr så gitt opp. Vist noen føler for å bygge en ny så er det bare å sette igang. Men denne gangen vil jeg ha en optimal kasse. Og ifølge importør spiller dette elementet best i portet kasse. Takker igjen for all hjelp.

                    Comment


                    • #11
                      Prøv å skjær vekk litt av filten rundt porten. Jeg kan sikkert bygge en ny kasse for deg hvis du vil det. men er jo greit og slippe billig unna,hehe

                      mvh kim

                      Comment


                      • #12
                        e kan bygge kasse til de ) men e bor i ålesund da så e vel ikke så utrolig gunstig. e bruka aeroporta så da får du ikke nokke blåse lyda å ifølge produsent får du åsså også høyere lyd. e har en kompiss som har mad skillz på programmet bassbox pro elns så da får du optimalisert kasse. slenge me at e jobba på optimera å bruka sagene der nede så de blir nøyaktig gjort
                        orion hcca black coil - mosconi - optima

                        Comment


                        • #13
                          Da har kimafro satt igang med kasse byggingen. Og det setter jeg stor pris på.

                          Godt at det finnes noen, som tar ting seriøst og forbarmer seg over en stakkar satan.
                          Så kansje det kommer noe positivt ut av dette tl slutt



                          Takker alle her for gode inspill og forslag. Og føler noen for å støpe dørtrekkene mine på nytt,
                          så er det bare å sende Pm
                          Last edited by woodpile; 17-03-2013, 22:23.

                          Comment


                          • #14
                            Betaler du så kan jeg bygge jeg
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tony View Post
                              Betaler du så kan jeg bygge jeg
                              Tenker du da på dørtrekkene?

                              Comment

                              Working...
                              X