Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få lyden fra sub "fram" i bilen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få lyden fra sub "fram" i bilen.

    Hei. Har nylig montert en 12" i bagasjerommet på en Audi a5 coupe. Til tross for at gainen på forsterkeren er så godt som skrudd opp til maks så forsvinner all lyden fra suben i det en setter opp igjen seteryggen og lukker bagasjelokket. Med seteryggen nede er det bra trøkk i coupen men virker som at bilen er rett og slett for godt isolert.

    Noen som har noe råd? Hadde det hjulpet med en større forsterker enn den lille 4 kanaleren på 180w som brukes i dag.

  • #2
    Er det delbar seterygge? Skiposehull eller noe lignende? Kan være greit å la sub spille gjennom noe sånt.

    Gain burde dog ikke stå på maks.
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #3
      Delbar seterygg ja, men ingen skiposehull ect. Gain står ikke på maks men maks av hva som er fornuftig

      Comment


      • #4
        Forsterkeren er nok alt for svak til å drive noe sub skikkelig ja, og suben er ikke av de råeste heller. Men her er det mye som spiller inn, type kasse, RIKTIG kasse, hvilken vei kassa står osv. Jeg ville forsikret meg om at kassa er mest mulig riktig til det elementet i første omgang, så ville jeg kjøpt en ny forsterker til suben. En 4 kanaler egner seg generellt dårlig til sub, så gå for en monoforsterker. 4 kanaleren kan du sikkert bruke til fronthøyttalerene dine feks

        Comment


        • #5
          Har en Ma monoblokk for hånd men siden jeg henter signal fra ett filtrert høytalersignal fra bilens orginale sub har jeg blitt fortalt at det blir krøll å koble en monoblokk på. Filter på filter liksom, men at det gikk greit med 4kanalersen. Kjøpte kassen med elementet ferdig montert så regner med de passer sammen. Hvilke vei bør elementet stå da? Mot seteryggen eller vendt fra seteryggen?

          Comment


          • #6
            Ingen problem å kjøre med monoblokk på det signalet, kontra 4-kanaler

            Prøv deg litt frem med plassering av kasse, men i biler hvor det er godt isolert mot bagasjerom er det vanskelig å få trykket inn i bilen.

            Selv om elementet sto i kasse, er det stor sannsynlighet for at den ikke er optimal.

            Comment

            Working...
            X