Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegget tuller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegget tuller

    Nå idag har anlegget begynt å tulle med meg.

    Startet opp bilen, satte i USB pennen med ny musikk. Fant en bra sang, men i det jeg skrur opp 1/2 til fult så blir musikken helt borte, og anlegget lager en høy skrape lyd. Da jeg demper volumet kommer musikken tilbake.

    Det skjer på både CD, DAB og på USB musikken. Hvorfor?

    Prøvde også å dempe volumet på forsterkeren, men det ble ikke bedre

    Forsterker: Dynabel BF0756
    Høytalere som er tilkoblet: Focal PS165 (Frontsett), 2stk Focal P30DB (Bassere)
    Spiller: Pioneer X6500DAB

  • #2
    sjekket over jordings punkter og at ledningene sitter godt i forsterker og sub kasse?


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Jordingskabelen til forsterkeren sitter veldig godt. Strøm til forsterkeren sitter godt. Signal kabler og høytaler kabler på forsterkeren sitter bra.

      Bak på spilleren har jeg ikke sjekket. Tror det kan være mulig dårlig kontakt i en av pinnene bak på spilleren. For det er da spilleren trenger mer power den svikter. Så skal sjekke det imorgen

      Comment


      • #4
        Sjekket om batteriet er i orden?

        Med den vinterkulda som har vært, kanskje litt småkjøring og mye musikk, så kan batteriet har fått seg en trøkk (metaforisk så klart)...
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          Sist helg hvor jeg var ute å .. ja, rånet? Så spilte jeg høyt og da så jeg batteriet falt veldig fort. Har originalt voltmeter i bilen, og da gikk den raskt fra 14, til 12volt før jeg dempet musikken. Bilen fikk ladet opp batteriet igjen. Har normale verdier på batteriet nå, ligger på 12volt +/- før jeg starter bilen om morgen og bilen fyrer opp veldig fort.

          Er ikke så mye små kjøring på meg. Siden jeg har diesel bil passer jeg på å kjøre litt ekstra om det bare er en kort tur. Batteriet ble byttet i fjor sommer. Tatt fra en ny 2012 VW Passat 2.0TDI (fikk på jobben).

          Comment

          Working...
          X