Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig trykk i t696

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlig trykk i t696

    Har akkuratt montert t696 i kasser og med forsterker. Men er utrolig dårlig bass i de, har stillt inn forsterkeren helt basic. Sjekket batterieti istad og det måler ca 10,50 til 11,30 volt.Kan det ha noe med at det blir dårlig bass ? har lest at t696 skal være ganske bra, men nå er jg bare skuffet. Har 35mm2 kabel bak, og 20mm2 fra splittblokk. Har 3 forsterkere

  • #2
    10 - 11 volt uten motor igang ?
    kan være en celle i batteriet er gåen.. Virka litt lite..

    Men er jo begrenset med bass fra 6X9 og da..

    Comment


    • #3
      Hvor stort volum har du i de kassene? Gjetter på at det er lite?

      Comment


      • #4
        Originally posted by lyd View Post
        10 - 11 volt uten motor igang ?
        kan være en celle i batteriet er gåen.. Virka litt lite..

        Men er jo begrenset med bass fra 6X9 og da..
        vet at det ikke er mye bass, men litt mere burde det vært.
        Bilen ble ladet helt full på fredag og statt i garasje ca 5+ grader. motoren gikk ikke da jeg målte

        Comment


        • #5
          Originally posted by Slednekk View Post
          Hvor stort volum har du i de kassene? Gjetter på at det er lite?
          Er ferdige kasser på 12 liter

          Comment


          • #6
            Originally posted by Passelav View Post
            Er ferdige kasser på 12 liter
            Hehe, da er det jo ikke så rart, disse har jeg regnet ut kasse til, og da blir det hele 55 liter pr stk i portet kasse, og DA spiller det bra med bass

            Comment


            • #7
              Originally posted by cossiemk1 View Post
              Hehe, da er det jo ikke så rart, disse har jeg regnet ut kasse til, og da blir det hele 55 liter pr stk i portet kasse, og DA spiller det bra med bass
              Haha, er litt større enn de jeg har Men de er faktisk portet

              Comment


              • #8
                Originally posted by Passelav View Post
                Haha, er litt større enn de jeg har Men de er faktisk portet
                Hjelper lite det når de ikke er i nærheten av så store de bør være. Husk at dette er høyttalere som er bereget montert rett i hatthylla, med hele bagasjerommet som "kasse". Nei, selg heller driten å få deg et skikkelig frontsystem

                Comment


                • #9
                  Du får prøve å lage større kasser. Eller leve med at de spiller lite bass.

                  Comment


                  • #10
                    Denne kassen jeg brukte til 4x T696 Decade Spilte ganske bra det, hadde ikke trengt ekstra sub.. Står ikke optimalt her, men var en L400 som var brukt til festival osv før

                    Edit: tenkte jeg skulle vise et eksempel på størrelse av kasse som funker :P

                    Last edited by ThomasEK; 04-02-2013, 18:51.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ThomasEK View Post
                      Denne kassen jeg brukte til 4x T696 Decade Spilte ganske bra det, hadde ikke trengt ekstra sub.. Står ikke optimalt her, men var en L400 som var brukt til festival osv før

                      Edit: tenkte jeg skulle vise et eksempel på størrelse av kasse som funker :P

                      Tror jeg heller får leve med at de spiller litt mindre bass Blir litt stort i en passelat det

                      Comment


                      • #12
                        hehe Er jo ment for å sitte i hattehylle å bruke bagasjen som en "kasse", de spiller sykt med rett forsterker å kasse. Har enda ikke hørt noen 6x9'er så spiller i nærheten

                        Eller jo på en måte.. Orginal 6x9 i en Chrysler Stratus, de spiller ikke i nærheten så høyt. Men de spiller heftig bass

                        Comment

                        Working...
                        X