Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer AVH-8400BT prblemer. HJELP!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer AVH-8400BT prblemer. HJELP!!

    Jeg monterte en helt ny Pioneer AVH-8400BT i min 2005 Mercedes SLK(R171) på fredag.
    Jeg brukte monterings settet fra Connects2 som inneholdt alt jeg trengte for å montere dette direkte som plug and play.(Connects2 CTKMB07)
    Før jeg begynte var jeg en tur innom hos Bilradiospesialisten i Bergen og fikk beskjed om at den grønne ledningen som var merket med "Hand brake" skulle jordes ved å skru den inn på baksiden av spilleren.

    Jeg fikk alt på plass slik det skulle være og ettersom bilen hadde stått på en stund da med kupelyset på så var den litt seig å starte etter at alt var montert igjen(den startet likevel på første forsøk, men hørtes ut som om det var litt svakt batteri da)
    Spilleren fungerte helt perfekt og jeg prøvde ut forskjellige funksjoner. Jeg satt inn en CD og spilte av musikk fra den. Prøvde også å koble til en USB penn og spilte av en film fra denne. Lyset i minnepennen kom på og indikerte at det var kontakt slik som vanlig.
    Jeg lot filmen spille videre mens jeg kjørte til nærmeste bensinstasjon for å fylle tanken. Før jeg slo av bilen prøvde jeg ut enda en funksjon som het Bluetooth Audio. Som egentlig bare streamer musikk fra telefonen over anlegget i bilen. Dette fungerte også veldig bra. Jeg slo av tenningen og tok ut nøkkelen og fylte opp tanken på bilen.

    Det var da jeg startet bilen igjen at jeg møtte på problemer. Lyset i knappene på spilleren kom på, men ikke skjermen. Jeg prøvde å trykke på forskjellige knapper uten noen respons. Jeg koblet fra minnepennen som stod i og prøvde å koble den til igjen. Denne gangen kom det ikke noe lys i den slik som tidligere.
    Jeg har prøvd å trykke på RESET slik som manualen sier, men ikke noe hell.
    Dette er veldig kjedelig ettersom spilleren er helt ny, og jeg såvidt har fått brukt den noe særlig.
    Jeg har prøvd absolutt alt nå! Har prøvd å trykke på alle slags knapper, har også sjekket hver eneste sikring som står i bilen, også den som står bak i spilleren.
    Jeg har også tatt av og på igjen den avtakbare skjermen i fronten og fremdeles ingen forskjell.
    Jeg lurer på om dere har vært borti noe slikt før, og om dere kunne hatt noen råd eller tips for å finne ut hva som er gale.
    Jeg tenker at det ikke kan være noe gale med koblingene ettersom den fungerte helt perfekt frem til jeg slo av bilen.

    Håper på svar og på at noen av dere kan hjelpe i denne kjipe situasjonen.

    Mvh
    Kristoffer Osnes

  • #2
    Vi har solgt veldig mange av 8400BT og ikke hatt feil på en eneste en. Har du forsøkt å koble fra pluggen bak på spilleren, så den blir helt strømdød og koblet den til igjen?
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Prøv å ta strømmen fra spilleren, eller koble av og på batteriet.

      Comment

      Working...
      X