Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg til russebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg til russebil

    Hei!

    Vi er en guttegjeng på 8 som har skaffet oss russebil, men anlegget skaffer oss (meg) litt hodebry. Vi har 4 store høytalere og 4 subber i bilen i tilleg til 2 høytalere som er i veggen på bilen. Jeg har klart å koble forsterkeren (en ultimate T3 2700 http://www.ultimate-sound.com/car/ma...Amplifiers.pdf ) til subbene og de 4 høytalerne, men ikke klart å koble forsterkeren til radioen som virker som om hører sammen med de 2 høytalerne i veggen. Også når jeg har koblet høytalerne og subbene på forsterkerne virker det som om høytalerne virker litt halveis, og subbene gir ikke nokk bass, men litt musikk og litt bass. Er dette da fordi jeg har koblet noe feil, eller må vi ha 2 forsterkere, og hvordan kobler jeg da disse sammen?

    All hjelp setter vi stor pris på!

    BTW, beklager stavefeil

  • #2
    Legg ut bilder. men sånn jeg forstår det har du koblet høytalere og subber på samme utgangene?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Ja, vi har koblet alt sammen via en strømfordeler ( http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...ordeler-31413/ ) alt er koblet sammen via 1 pluss og 1 minus kabel gjennom fordeleren siden det er veldig mange kabler, og koblet inn i den ene ingangen på forsterkeren

      Comment


      • #4
        Click image for larger version

Name:	20130116_192531.jpg
Views:	1
Size:	550.4 KB
ID:	297205

        Her er inngangene vi har koblet høytalerne og forsterkerne til

        Comment


        • #5
          Hvis jeg har forstått dette her så går A- og A + til en fordelingsblokk og B- og B+ til den andre, deretter fra A blokka til + på alle høyttalerene og fra - til B blokka? Hvis det er slik dere har koblet så burde dere koble om. Flere bilder hjelper
          ?

          Comment


          • #6
            Altså anlegget funket, eneste problemet var at det virker som om høytalerne er halveis høytalere og halveis subb og subbene ditto, og da mener jeg at alt var koblet til a+ og b- men er ikke 100% sikker

            Comment


            • #7
              Så det vil si at alle høyttalerne ble koblet parallelt med hverandre og inn på A+ og B- som er brokobling?
              ?

              Comment


              • #8
                ja, siden det er så mange måtte vi koble dem sammen for å få plass

                Comment


                • #9
                  Er det noen som har en løsning på dette problemet?

                  Comment


                  • #10
                    Ta kontakt med noen som kan ordne det for dere. Er vel bilradiospesialisten eller noe i Bergen.
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • #11
                      Kanskje dere skulle lese litt i manualen du linker til?? Som du ser der så kan du ikke koble lavere enn 2ohm brokoblet, og hvis dere har koblet alle høyttalerene inn på forsterkeren, pluss på pluss og minus på minus så er dere langt under 2ohm, så det er rart det blir lyd i det store og hele... Du skriver også at du IKKE har koblet forsterkeren til spilleren, så hvordan får du noe lyd inn i forsterkeren da??
                      Dere har en 2 kanals forsterker som i beste fall kan drive de 4 haøyttalerene deres, så start med å koble bort alt for så å koble bare de 4 store høyttalerene på forsterkeren, 2 på høyre utgang og 2 på venstre utgang. Så må dere få tak i en egnet forsterker til suben. Merke og modellnummer på subene kan hjelpe oss til å anbefale en egnet forsterker

                      Comment


                      • #12
                        Hei takk for svar!
                        var noe sånt vi ventet på, forsterkeren er bare koblet rett på batteriet og så har vi koblet opp en AUX rett på forsterkeren, men dersom vi skal ha 2 forsterkerne, har du noe forslag på hvordan vi kobler de sammen slik at de spiller av musikken sammen?

                        Comment


                        • #13
                          kjøp en spiller!
                          FI SP4
                          LIB
                          Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                          DD4LIFE

                          Comment


                          • #14
                            noen forslag?

                            Comment


                            • #15
                              Kan du gi informasjon om høyttalerne og subbene?
                              ?

                              Comment

                              Working...
                              X