Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med at volum automatisk skrus ned

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med at volum automatisk skrus ned

    Hei,

    Jeg har akkurat kjøpt meg en ny brukt audi a3 2007-modell hvor det er installert en Blaupunkt San Francisco 310 tuner/CD-spiller. Ganske sikker på at det sitter originale (og relativt skrøpelige) høyttalere i bilen. Anlegget fungerte fint de første to dagene.

    Når jeg nå starter bilen og steroen så er volumet normalt de første 1-2 sekundene, så skrur det seg automatisk ned (raskt, men gradvis) så det nesten ikke er mulig å høre noen ting lenger. Volum-nivå i spiller endres ikke, og det hjelper ikke noe særlig å skru det til maks. Har forsøkt å resette stereo til fabrikkinstillinger fra menyen, men det hjalp ikke.

    Noen som har noe forslag til hva som kan være galt og hva jeg kan prøve? Setter STOR pris på tips!

    Takk.

  • #2
    Kan du ha kommet borti en knapp merket ATT? Attenuate, demper lyden raskt ved innkommende anrop.
    Har ikke prøvd/brukt det på Blaupunkt men på Kenwood slår den seg av når man setter opp lyden igjen eller trykker på den igjen.
    Eventuelt Loud instilling/knapp eller fade/balance.
    2001 Subaru Legacy 2.5 GX
    1993 Subaru Legacy 2.2 GX
    1987 Subaru L1800 1.8 GL
    MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

    Comment


    • #3
      eller ei eller annen mute/att ledning på baksiden av spiller som kommer borti jord eller strøm? hakke peiling :P
      FI SP4
      LIB
      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
      DD4LIFE

      Comment


      • #4
        Sett det på noen biler, min stefar's forester har en eldre Xplod spiller som demper seg automatisk når telefonen ringer, kan være noe sånt som har slått seg vrang.
        2001 Subaru Legacy 2.5 GX
        1993 Subaru Legacy 2.2 GX
        1987 Subaru L1800 1.8 GL
        MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

        Comment


        • #5
          Hei begge,

          Takk for svar! Fant ingen attentuate-type innstilling eller noe annet som var galt. Var innom et verksted i dag og de skjønte heller ingenting. Så nå blir det bytte av spiller (den jeg har virker visst ikke med bak-høyttalere heller..).

          T

          Comment

          Working...
          X