Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteriseparator ødelagt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteriseparator ødelagt?

    har en batteriseparator baki, en Stinger SPV 32(?) som jeg nå tror er gåen, det plutselig stoppet å ladde batteriene baki, fungerer av og til, men da med STORT spenningstap(før 14,2-14,4, vanligvis ladder de ikke, men når de gjør det, ladder den maks 13,8) noen som har forslag til hvordan jeg evt. kan fikse denne? er ikke mange måneder gammel, bestilte ifra USA så tviler på her er garanti.

  • #2
    fant ikke noe som heter "batteri isolator" Stinger SPV32....


    Er det et relle type eller diode type?

    men diode isolator extrem sjelden gang blir defekt og gir spenningsfall -som regel gir 0 spenninga fal da dioden korstluttes og "smelter sammen" så den ikke gir noen som helst sp. fall men relle type brenner i kontaktene og gir noe varierende spennings fall....

    har flere enn 3 tilkoblings punkter vidundre ditt? eller ta bilder av dingsen
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Er vel gjerne en SGP-32 du har? 200A relé-type?
      /////ALPINE Mobile media solutions
      Lotus by seas
      BR?X German car audio

      Comment


      • #4
        Nesten så jeg godter meg,, beklager det selvfølgelig,, men aner ikke hvor mange ganger mange av oss her på forumet har sagt STYR UNNA DEN FORBANNA DRITTN!... i værstefall ødelegger man noe med det...

        mitt eneste råd til deg og andre ang dette rælet er å ta den og evnt kondensatorer å pælm så langt til hellsikke dere klarer.
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • #5
          fungert 100% min batteri isolator da jeg brukte det i 1 års tid, skjønner ikke hva du gauler etter øivind er en grunn for at de selges?
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            jepp en grunn for at kondisser selges også tjene penger på folk som ikke har så god peiling men det er en annen sak.. tingen at jeg gauler er pga, du kan faktisk ta knekken på stereoen med den dritten der både med at den funker eller om den er defekt. samtidi så setter du inn en "brems" på stereon ved å koble ting i serie med tilførselskabelen til den.

            men for all del. dette er bare noe JEG mener og sier
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Den består jo bare av en + til hver 53mm2, og jording/styrestrøm, så forstår ikke hvordan det kan være noe gale med dette, er den 200A SGP ja
              Er veldig fint til mitt bruk, da jeg spiller en god del med bilen avslått, og det var verdt veell de pengene jeg ga for den synes jeg har en del erfaring innen bilstereo(ikke som dere store gutta) men vet dette at kondensator er bare å kaste til ***, men batteriseparatoren var ganske fin for meg, da jeg liker å ha det enkelt, utenom å bruke manuelle brytere osv.

              Comment

              Working...
              X