Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med pioneer p88rs2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med pioneer p88rs2

    Hei, håper noen kan hjelpe meg med et lite problem som har oppstått.
    Har i lengre tid brukt forsterkere til å drive høytalerene i bilen min.
    Nå har jeg solgt forsterkerene og skal bruke spilleren til å drive frontsettet, men det er ingen lyd i høytalerne.
    Testet med et aa batteri og det er kontakt ifra spiller til høytaler, og er koblet rett. Forsterkeren i spilleren er slått på.
    Eneste lyden jeg får i høytaleren er ett bittelite smell i venstre diskant når jeg slår på spilleren.

    Er det noe jeg kan ha oversett her?

  • #2
    hei,

    mener å huske at du må inn i en skjult meny -eller i den vanlig meny der du kan velge å bruke den innebygde forsterkeren, fordi ofte den brukes med eksterne forsterkere og derfor ikke bruk for den innebygde ellers prøv å resete spilleren -men husk at da forsvinner alle profiler eventuelt

    på andre spillere har du også et valg for bruken av spilleren: "standar" der du får en front/rear/sub utgang, eller "avansert/pro" der du får High/mid/sub på linje utgangene -logiken er at da trenger du ikke den innebygde forsterkeren i "avansert/pro" stilling
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      som matador sier her, mener det er en bryter under eller på siden av den spilleren som stiller noe styr som gjør at du ikke får brukt forsterkeren i spilleren.. (slik på P880PRS også sant? :P )
      Mvh Michael
      ---------
      Volvo V40 Prosjekt

      Comment


      • #4
        Hei, og takk for svar.
        Har bryter på siden for å velge mellom treveis deling og vanlig front/rear/sub.
        Og i ene menyen kan en skru av og på den interne forsterkeren i spilleren, begge disse var korekt innstilt til mitt bruk.
        Har nå funnet "feilen", har ingen peiling på hva som gjør at den er slik eller hvordan å fikse det permanent..

        Det som er så rart er at vist jeg slår i dørsida på førersiden kommer lyden tilbake i alle høytalerne hadde skjønt det vist lyden hadde kommet tilbake til diskant eller mellomtone på den siden, men da kommer altså lyden i alle høytalerne.. Virker som det er temperatur avhengig, når bilen er kald kan jeg delje laus så mye jeg orker uten at det skjer noe mens nå jeg har kjørt litt kan jeg forsiktig slå i dørsiden og lyden kommer tilbake..

        Klør meg litt i hode her, for dette synst jeg er rart!

        Comment


        • #5
          aaa... da har du brudd i kablene og den blir kortsluttet når du åpner/lukker -da går IC-ampen i protect -derfor forsvinner alle kanalene da det er en singel IC MEN ikke gjør det for ofte da ic blir ødelagt "plutselig" faktisk ...

          finn feilen ved å koble alle høyttalerne ifra og sett en ohm-meter i kontaktene endene ved cd spilleren og den andre mot jord/chassiset, så får du åpne/lukke døra inntil du får alt under 100ohm mellom kabelen og jord, da kan du etterse hele kabel lengden mellom høyttaler kablene og chassis skal egentlig være uendelig motstand men minst 1megaohm
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            Et godt forslag, men er nok ikke kablene heller. Er samme kablene som jeg brukte når jeg brukte forsterkerene, har og prøvd med andre kabler..

            Kan det vere en kortslutning i selve ampen ved kalde temperaturer? Skjønner isåfall ikke vorfor det hjelper å dunke i døra..

            Comment


            • #7
              nja -et dedikert amp har en dedikert power supply som gir symetrisk spenning i forhold ttil jord.... et amp innebygd i spilleren er av typen BTL som enkelt bettyr en brokoblet forsterker... der er begge "fasene" ledende/aktive -i motsetning til en dedikert amp der den ene fasen er nesten det samme som jord... så om et av polene i høyttalerne i døra/delefilter er i "litt kontakt" med jord vil en BTL amp gå i protection men et amp med "jord" vil gi enten gi litt støy men stor sett forsette å fungere -derfor tror jeg at det er noe mellom der og spilleren/kablene.... derfor det blir ok når du dunker/banker i døra lyden kan komme

              men har du gjørt det jeg foreslå? ingen vits å foreslå noe annet egentlig... kunsten i å feilsøke er å være systematisk og utelukke enhver mulighet -særlig når man ikke har en umiddelbart logisk forklaring

              MEN self det kan være noe med spilleren men da er veldig merkelig at den blir i orden bare når du banker i døra så da er vel bare å låne en annen spiller og prøve
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Nå ble jeg litt klokere og forhåpentligvis litt nermere en løsning
                Har som sagt prøvd med andre kabler og, så er veldig sikker på at det ikke er di.

                Men er veldig trangt ved diskanten så kan hende den ene polen på diskanten til tider er i kontakt med jord

                Comment

                Working...
                X