Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høyre bakhøyttaler funker ikke.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høyre bakhøyttaler funker ikke.

    Hei.

    Høyre bakhøytaler spiller ikke.

    Jeg har forsøkt å bytte om på de to kanalene på forsterkeren som går bak. Der har jeg 4 ledninger som går inn på 4 kanaler (ledningene er merket 1,2,3,4 og ledning 1 går inn på kanal 1, ledning 2 inn på kanal 2 osv.).

    Ledning 3 går inn på kanal 3 og ledning 4 går inn på kanal 4. Når jeg bytter om, og setter ledning 3 i kanal 4 spiller fortsatt kun venstre høyttaler mens høyre høyttaler fortsatt er død.

    Noen som vet hva det kan være? Jeg er ganske sikker på at høyttaleren fungerer da dette har skjedd tidligere, men alltid rettet seg opp etterhvert. Nå er jeg dog interessert i å finne ut av hva problemet kan være slik at jeg får fikset det permanent.

  • #2
    er de montert i dørene eller i hattehylle? Det er nok brudd eller dårlig kontakt fra forsterker til element.

    Comment


    • #3
      Originally posted by golfnos View Post
      er de montert i dørene eller i hattehylle? Det er nok brudd eller dårlig kontakt fra forsterker til element.
      De er montert i hattehyllen.

      Bak på forsterkeren har jeg utgang 3 og 4 til bakhøytalerne. Kan jeg da forsøke å skifte ledninga som går til høyre høyttaler?

      For å gjøre forklaringa mi over litt enklere. Ledninga fra spilleren til forsterkeren har 4 deler. 2 til høyttalerne fremme og 2 til høyttalerne bak. De bak er numerert 3 og 4, og er plugget i kanal 3 og 4 på forsterkeren. Uansett hvilken av de to kablene jeg plugger i kanal 3 på forsterkeren, så er det helt stille. Uansett hvilken av de to kablene jeg plugger i kanal 4 på forsterkeren får jeg lyd i venstre høyttaler.

      Comment


      • #4
        Jeg har fortsatt ikke fått løst problemet. Noen som kan hjelpe?

        Comment


        • #5
          Enten er høyttaleren defekt, eller kabelen fra forsterkeren til høyttaleren. Du sier høyre kanal på forsterkeren spiller på venstre høyttaler om du koplet om så da har du de 2 potensielle feilkildene igjen..

          Comment

          Working...
          X