Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix RS gold/Rockford fosgate 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix RS gold/Rockford fosgate 15"

    Hei, lurer på hva jeg må tenke på når jeg skal koble en rockford fosgate 15" 1200/2400watt i bilen.
    Forsterkeren er en Phoenix Gold RS 1000watt Monoblock forsterker.
    Hvilken forventninger burde jeg ha til dette anlegget?
    har aldri hatt anlegg i bilen før, å det jeg har nå i bilen er orginalt sprengte 97 modell høytalere.
    Er 4 utak på baksiden av forsterkeren.
    Har bare en sub, men hvis jeg kjøper en til rockford fosgate av samme element, vil det da bli mindre effekt pr element?

    Foresten, har akkurat satt elementet på bestilling. men skal jeg kjøre 2x2 eller 2x4ohm på denne forsterkeren?
    Jeg har bestilt 2x4ohm element, men kan endre bestillingen til 2x2.
    Attached Files
    Last edited by Baleno; 04-09-2012, 22:58. Reason: Bedre tittel

  • #2
    Trenger svar fortest på om jeg må velge 2x2 eller 2x4 ohm

    Comment


    • #3
      Originally posted by Baleno View Post
      Trenger svar fortest på om jeg må velge 2x2 eller 2x4 ohm
      Hvis forsterkeren er stabil i 1 ohm burde du velge 2x2 ohm for å få koblet elementet i 1 ohm slik at det får mest mulig power.

      Ja det vil bli mindre effekt pr element jo flere elementer du har på samme forsterker. Men vil også bli lavere motstand som tilsvarer høyere effekt. (hvis du parallellkobler), men du må passe på så du ikke har lavere motstand enn forsterkeren tåler


      Hva har du tenkt å bruke som diskant/mellomtone?
      mail
      skype
      pm

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lopas1 View Post
        Hvis forsterkeren er stabil i 1 ohm burde du velge 2x2 ohm for å få koblet elementet i 1 ohm slik at det får mest mulig power.

        Ja det vil bli mindre effekt pr element jo flere elementer du har på samme forsterker. Men vil også bli lavere motstand som tilsvarer høyere effekt. (hvis du parallellkobler), men du må passe på så du ikke har lavere motstand enn forsterkeren tåler


        Hva har du tenkt å bruke som diskant/mellomtone?
        Okei, så et element på 2x4 blir ræva?
        Har ikke kommet så langt som til diskant/mellomtone.
        Bygger sakte men sikkert opp et anlegg i bilen
        Men når jeg skal ha Diskant/mellomtone blir det x2 jbl fulltone 6x9. Tror jeg hvertfall

        Comment


        • #5
          Originally posted by Baleno View Post
          Okei, så et element på 2x4 blir ræva?
          Har ikke kommet så langt som til diskant/mellomtone.
          Bygger sakte men sikkert opp et anlegg i bilen
          Men når jeg skal ha Diskant/mellomtone blir det x2 jbl fulltone 6x9. Tror jeg hvertfall
          Ræva er vel ikke helt rett ord å bruke, men det vil jo få mindre strøm.
          Så jeg ville gått for et 2x2 ohm element hvis jeg skulle hatt et element (som jeg faktisk har gjort )


          Hadde jeg vært deg ville jeg heller vurdert et greit komponentsett forran (tweeter+mellomtone).
          Istedet for å gått for 6x9. For de regner jeg med at du skulle hatt i hattehylle e.l?

          Har prøvd begge deler og det er mye deiligere å ha et mer riktig lydbilde og få lyden forfra, selvom du venner deg jo til å få lyden bakfra også.
          Men jeg synes hvertfall det var MYE bedre når jeg byttet ut mine kenwood 6x9'ere i hattehylla mot Focal KRX2'ene mine i fronten.
          Lyden ble mye bedre både i form at kvalitet, og lydbilde
          Nå er vel focalene noe bedre kvalitet en kenwoodene, men lydbilde var vel ene og alene bedre fordi jeg fikk lyden forfra istedenfor bak
          Last edited by Lopas1; 05-09-2012, 22:37.
          mail
          skype
          pm

          Comment

          Working...
          X