Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy fra aux i Pc ved lading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy fra aux i Pc ved lading

    Heisann, dette gjelder d.og et inneanlegg, men det går vel an å spørre kjøpte meg en ny Bærbar Pc for 2-3 uker siden, (Asus G75VW) og satte inn en SSD harddisk og ful RAM,
    Men når jeg bruker denne pc'en har det komt en god del støy i anlegget, som øker med volumet(på forsterkeren) har ikke dette problemet når pc'en ikke er tilkoblet ladder/strøm, eller med noen annen lydkilde. Anlegget det gjelder er forøvrig en Marantz PM7004 Stereoforsterker, Klipsch RF-82 høyttalere, og en XTZ 12.18 ICE Sub.

    Synst dette er merkelig, med en data til 14k som skal være såå bra å tralala. om noen kunne kommet med innspill her hadde det vært supert!

  • #2
    hvordan overfører du lyden fra pc til forsterkeren da? Om du bruker lakris kabel rca-minijack er ihvertfall det en kilde som leverer støy..

    Comment


    • #3
      Kanskje det er laderen som ligger ved siden av signal kablene?
      ?

      Comment


      • #4
        nei, har sjekket slike feil.. men takk for svar

        Comment


        • #5
          Originally posted by golfnos View Post
          hvordan overfører du lyden fra pc til forsterkeren da? Om du bruker lakris kabel rca-minijack er ihvertfall det en kilde som leverer støy..
          Der sa du noe. Er slik en Ching Chong billig aux-rca kabel, men den leverer jo ikke støy med noe annen kilde.. hmmm, evt noen tips til gode rca-aux kabler blir tatt godt imot

          Comment


          • #6
            Bruk pc på en ujordet kontakt så slipper du en eventuell jordsløyfe med påfølgende brente diskanthorn og det som verre er.
            Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

            Comment


            • #7
              hmm, kan jeg bare fjerne Jordpinnene fra en av kontaktene i fordeleren da eller?

              Comment


              • #8
                Jeg ser at asusen har spdif digitalutgang, anbefaler da at du går og kjøper deg en D/A konverter og kjører signalet gjennom den og til marantzen. For hvis du tar lyden fra hodetelefon utgangen så er det helt r@va.
                ARGON DAC1 D/A-konverter fra hifiklubben er et greit alternativ.
                Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

                Comment


                • #9
                  Har sett litt på det nå, å der at det er faktisk en og samme utgang, som en kombo, hehe men vil dette være merkbart på selve lyden, eller er det bare som, ''en ekstra tusenlapp brukt på dill som burde hjelpe''? er ganske fornøyd med lydkvaliteten egentlig det finnes ikke noen billigere alternativ som kan være å vurdere evt? bedre kabel? eller er det bare likesågreit å investere i en slik DAC med en gang, hehe. Noe sier meg at det hjelper mest på surround, og ikke så mye på stereo har jo digital utgang på dataen, og optisk inn på stereoforsterkeren, (dataen har den lille pluggen og forsterkeren den store, heh..) så om bare en kabel hadde gjort samme nytten?
                  Ble vel litt rotete dette..

                  Comment


                  • #10
                    Har Marantzen din digitalinngang? Weird, ikke sett det på denne modellen. http://www.studio-22.com/marantz/ima...-7004-back.jpg ?
                    Har pcen en utgang med 3,5mm toslink og vanlig hodetelefon? : http://ak.buy.com/PI/0/500/235794080.jpg
                    Da er det ihvertfall ikke jording som er problemet.
                    Last edited by IsakAlexander; 05-09-2012, 20:25.
                    Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ismann8 View Post
                      Noe sier meg at det hjelper mest på surround, og ikke så mye på stereo har jo digital utgang på dataen, og optisk inn på stereoforsterkeren, (dataen har den lille pluggen og forsterkeren den store, heh..) så om bare en kabel hadde gjort samme nytten?
                      Ble vel litt rotete dette..
                      Bruker du den digitale inngangen da? Lite støy med digital forhåpentligvis er det en brukbar DAC i den forsterkeren som er betydelig bedre enn det integrerte lydkortet i pcen din.
                      ?

                      Comment


                      • #12
                        Nei svartens, nå blandet jeg dette isammen med en tidligere forsterker jeg hadde, den har ikke digital inngang nei...
                        den har av den minste typen på bildet du la inn mener jeg på, det er i ett og samme hull som 3,5mm høretelefonjacken.. får bare leve med det, og heller se meg etter en ny og bedre kabel enn denne kinadritten tenker jeg..

                        Comment


                        • #13
                          Kjøp en dac, last ned musikken i flac og nyt en cognac
                          Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

                          Comment

                          Working...
                          X